Gå til innhold

Transvaginal hydropertubasjon.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time ved Haugesund fertilitetssenter i aug. til nettopp denne undersøkelsen. Noen andre som har vært gjennom dette??? Vil gjerne høre deres opplevelse, råd mm.

Trodde egentlig gyn. skulle sende meg på laproskopi... Stemmer det ikke at de da skyller igjennom egglederne og evt. fjerner litt "rusk". Har hørt at det kan være større sjangs for en graviditet etter et slikt inngrep.

Glede/gruer meg................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9244762

Her er de svarene jeg fikk på spørsmål om "spyling av egglederne" (er det hverdagsordet på overskriften din??). Skal inn til dette selv, men har ikke fått time enda - var hos gyn og han skulle sende henvsining - dette var i begynnelsen av mai. Venta lenge du eller?

Skrevet

Hei!

Jeg trodde det var "spyling" av egglederne via kikkehulls undersøkelse (3 små kutt i magen) jeg skulle på. Men det er visst ikke det gyn. har henvist meg til....

Ved transvaginal hydropertubasjon går man inn i bukhulen via skjeden med et lite rør og kikker på egglederne. Med denne undersøkelsen finner man ut om egglederne er åpne, og man finner også ut om det finnes andre tilstander som kan være årsaken til barnløshet.

Denne undersøkelsen tilbys til kvinner som ikke har vært til laparoskopi eller røntgen undersøkelse tidligere.

Får bare noe smertestillende før undersøkelsen. Tar ca. 20 min. og man kan reise hjem like etterpå.

Var hos gyn. 21 juni og har fått time 16 aug. Så det gikk jo kjempe fort!!! Gyn. har også sendt henvisning til prøverør bare sånn i tilfellet. Så slipper vi å vente så lenge visst dette blir aktuelt. Verken jeg eller mannen min feiler noe. Får det visst bare ikke til. Nå går jeg på metformin og skal kombinere dette med pergo dobbelkur fra aug. Er villig til å prøve ut alt.

Har dere prøvd lenge??? Vi har prøvd siden juni.06.

Skrevet

Noe av det samme vi skal på da regner jeg med, for jeg fikk i alle fall beskjed oma t jeg ikke skulle "kuttes" i ;o)

Har prøvd siden februar 06, med et par korte pauser siden da (i fjor sommer og i år sommer), uten hell. Har både testet, tempet og fulgt med på alt som kan følges med på i forbindelse med eggløsning og mens, med oss er vi begge i orden på alt det som kan undersøkes "utenfra" (sæd, syklus og UL), og vi har fått det til uten problemer før (har ei jente på 2). Men ikke denne gangen altså, og jeg VET vi har truffet EL nesten hver gang.

Tror kanskje jeg må ta en tlf til gynekolog å høre hvor henvisningen min blir av, for vi har ikke hørt noenting fra Hgsd ennå :o/ Har tenkt at det går sin gang, men hvis du allerede har fått time, så burde jeg kanskje hørt noe :o) Bor du langt unna Hgsd selv? Bor i Sandnes..

Skrevet

Hei Yaddaline!

Jeg har skrevet en mail til deg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...