♥ Snøblomst ♥ Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Har en krevende gutt på 16 mnd og har SÅ lyst på ny baby!!!
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Ja, en er som en og to er som ti. Stemte hos oss, men det varierer jo fra unge til unge, livssituasjon osv
nick39 Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 JEPP. Jeg har ei på 3 år og 3 månder. Og minstejenta blir 1 år neste uke. Begge er veldig aktive. Men det er bare en periode det også.
babydilla Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Min er 14 mnd, og venter en om 1mnd. Var litt dumt å få dem så tett med tanke på morgenkvalme, bekkenløsning, halsbrann, og bæring av den andre. den på 14mnd er ganske hyper, så blir den andre helt lik, håper jeg de sliter hveandre ut!!he he
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Du vil merke mer overgangen fra 1 til 2 enn fra ingen til 1. Du har ikke så mye fri, har alltid en eller begge rundt deg. Jeg har selv 2 gutter, en på 3 og en på 1, de har/kommer til å ha enormt mye glede av hverandre.
Sassy. Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 På noen områder er det mye travlere ja.... Men hos meg er det 7 år mellom,så det blir på en helt annen måte. Å takle trassen til en 7 åring som vil ha mammas oppmerksomhet når minste er kjempetravel (som alle 1-2 åringer er). Største nekter å lye,bare sier imot,skal gjøre alt stikk motsatt av det jeg gir beskjed om,er sur og gretten hele dagen (kun for å få oppmerksomhet,veldig sjalu på lillesøster). Minste er mammadalt, løper rundt, og faller mye, sutrer en del for tiden (tenner og klengete,og får ikke fram det hun vil med ord enda). Jeg hadde ikke taklet det selv,men må man så må man. Og en venner seg nok til, og finner lure løsninger på ting. En tilpasser seg jo. Det positive er jo at største klarer seg for det meste selv,små måltider,av/påkledning,dusjing,aktivisering gjennom dagen (litt hvertfall). Og minste blir jo mer selvstendig for hver dag :-) Kjenner selv jeg vil ha flere nå,men er stopp for vår del nå,nå skal minste dulles med,og være attpåklatt :-D
Medium fikk guttebass Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jeg syns det gikk veldig fint å få nr 2. Eldstegutten var 3 år da mini ble født, og det gikk over all forventning. Eldste var flink og syns det var moro med baby i huset og mini var en veldig rolig baby. Nå er eldste 4,5 år og mini 1,5 år. De leker sammen og har mye nytte av hverandre. ) Når man allerede har ett barn fra før vet man hva man går til med andremann. Man har allerede et liv tilpasset barn, og jeg kan for min egen del påstå at det å ha to barn absolutt ikke er som å ha 10 (som ordtaket sier)
Gothminister Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Det har gått overraskende bra her iallefall. Han var 2 år og 5 mnd når minien kom. Minien er nå 3 mnd,og det går kjempe bra. Jeg for min del synest ikke det er SÅ stressende med en til.. Merker jo att det er en til. Men han er jo liten enda også da. Har hørt att storebror er så snill og rolig av seg,noe han er også,men han er jo midt i trassalderen også da. Så,for min del,en er som å ha en,og to er som å ha to. Det jeg merker det godt på er søvnen...,men har jo vært bortskjemt med att storebror har sovet til kl 08.00 også,og nå,når jeg må opp kl 06.30,så er jeg trøt,men jeg sover da litt med minien de dagene storebror er i barnehagen. Er der 3 ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå