Maggimor 2.pp Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Jeg fyser på ostekake... Har 3 bokser med kremost med ananas/mandarin i kjøleskapet, og kornmo kjeks... Noen som har de resterende ingrediensene og oppskriften på en slek ein? MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ha!
CB-BabyBoy Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har en oppskrift, men det er litt annen ost og kjeks da... Men kan jo skrive den opp uansett! 1 pakke gele - lages med halv vannmengde - lag denne først og la stå til kjøling 225 gr digestive kjeks 125 gr smeltet smør Knus kjeks og bland med smør. Det letteste er å ta kjeksen enten i en pose og tråkke i vei Når det er blandet, så tar du en vanlig rund kakeform og legger bakepapir i bunnen. Så trykker du kjeksblandingen ned, jevnt fordelt utover. Miks sammen: 1 pakke philadelphia ost 1 boks rømme 1 boks kremfløte (den lille) 1 t-skje vaniljesukker 115 gr melis Vend inn gelen og hell alt dette over kjeksblandingen. Det skal da stå ca 4 timer i kjøleskap og så er den ferdig! Mange bruker sitrongele, men jeg pleier å variere litt. Har brukt skogsbær og bringebær mye. Om jeg bruker skogsbær, så lasser jeg på med all slags frukt pynt - overlesser kaka! Med bringebær, så er det godt med bærbiter i selve kaka - legg de pent i når du har helt over røren. Så er det bare å pynte med friske bringebær på toppen etterpå. Kjempelett å lage og veldig god
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå