Gå til innhold

Oppskrift på ostekake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyser på ostekake... Har 3 bokser med kremost med ananas/mandarin i kjøleskapet, og kornmo kjeks... Noen som har de resterende ingrediensene og oppskriften på en slek ein? MÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ha!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en oppskrift, men det er litt annen ost og kjeks da... Men kan jo skrive den opp uansett!

1 pakke gele - lages med halv vannmengde - lag denne først og la stå til kjøling

225 gr digestive kjeks

125 gr smeltet smør

Knus kjeks og bland med smør. Det letteste er å ta kjeksen enten i en pose og tråkke i vei :)

Når det er blandet, så tar du en vanlig rund kakeform og legger bakepapir i bunnen. Så trykker du kjeksblandingen ned, jevnt fordelt utover.

Miks sammen:

1 pakke philadelphia ost

1 boks rømme

1 boks kremfløte (den lille)

1 t-skje vaniljesukker

115 gr melis

Vend inn gelen og hell alt dette over kjeksblandingen. Det skal da stå ca 4 timer i kjøleskap og så er den ferdig!

Mange bruker sitrongele, men jeg pleier å variere litt. Har brukt skogsbær og bringebær mye. Om jeg bruker skogsbær, så lasser jeg på med all slags frukt pynt - overlesser kaka! Med bringebær, så er det godt med bærbiter i selve kaka - legg de pent i når du har helt over røren. Så er det bare å pynte med friske bringebær på toppen etterpå.

Kjempelett å lage og veldig god :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...