Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Har sett på et par innlegg tidligere at noen har nevnt at de sjekker åpningen selv? Hvordan gjør dere det?? Hvordan vet dere hvor mye åpning/moden en er??
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Jeg er overrasket over at så mange skal sjekke åpningen hele tiden. I følge jordmor bør en være trent for å kjenne hva som er hva, og antagelig klarer man ikke finne livmorhalsen. Frister ikke meg å rote opp i der på meg selv. ..
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har også lurt på det, men har ikke orket kjenne etter selv, og tør i hvert fall ikke be sambo om hjelp! Tenkte jeg kanskje kunne spørre legen på neste kontroll, men håper babyen kommer før det!
melissa&baby:) Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 er du overrasket over det anonym? Du må nå ha lurt litt på det du også siden du spørte jordmor om det? Hadde vært ganske greit å kunne kjenne etter selv hvis det var ufarlig, så jeg skjønner godt hvorfor HI spørr om dette.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 For å si det sånn kjære melissa.... Jeg er jordmor selv, og vet hvordan det er å undersøke. Man trenger trening for å gjøre det, så jeg snakker faktisk av erfaring:)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 kan man ikke kanskje sjekke med et speil da? uten at det er noe skadelig..?? aner ikke jeg.. Åsså tenker jeg at folk har jo sex frem til fødsel så hvor farlig er det å kjenne etter?
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Det er ikke spesielt vanskelig å finne livmorhalsen.. hallo? Eneste er å vite forskjell på moden og ikke moden. Min er svært forkortet, men ennå ikke helt flat. Da går jeg utifra at den ikke er moden, det trenger ikke å være verre enn det. Man bør jo ikke sjekke dette for ofte da man kan trigge fødsel før kroppen er klar og dermed oppleve enn tøffere og mulig mer komplisert fødsel. Også passe på å ha rene hender.
melissa&baby:) Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 javel kjære anonyme jordmor, håper du er greiere med kvinnene du er jordmor for, for jeg synes du er lite imøtekommende. Hadde det vært så vanskelig å svare HI på en fin måte, og sagt at det kan være skadelig å gjøre det selv? Helt utrolig at noen bare må være frekke mot andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå