Gå til innhold

Hmm.. 14 dager med grøt, og nettene blir bare verre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først var det amming hver 3.time om natta (og dagen), til han var 5 mnd. Så begynte han å våkne annenhver time. Etter samtale med legen min skulle jeg begynne med grøt til han på kvelden (ville vente til han var 6 mnd egentlig, men dette var bare 14 dager før tiden, og det virket som han trengte det med det samme). Så 5,5 mnd gammel begynte han å få grøt.

Han ser ikke ut til å like det noe spesielt, vi har prøvd både grøt og middagsglass. Han spiser det noen ganger, andre ganger nekter han å svelge, og hyler til han heller får pupp (dette kan ha noe med at han virker konstant trøtt om dagene). Har prøvd å blande i litt puré oxo, uten hell.

Han legger seg halv åtte, jeg ammer han etter 3 timer (han våkner), så sover han ca 4 timer. Men da er klokka blitt halv 3 på natta, og frem til han vil stå opp kl halv 7 våkner han hver halvtime og time. Som regel får jeg han til å sovne med sutt, men i 4 tiden og 7 tiden er det pupp.

Aner ikke hva som skjer! På dagen har han blitt ordentlig sutrete oxo etter disse nettene begynte på denne måten, jeg føler ikke det er magevondt heller... han får jo ikke såå mye grøt, bare noen skjeer, og mest pupp. Noen som har noen råd til meg, eller som skjønner hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje det er noe han ikke tåler??,min tålte ikke melk,vet det å er mange som ikke tåler mel,

Skrevet

uff, jeg aner ikke.. hvordan finner jeg ut det da? slutte helt med grøt igjen?

Skrevet

min ble ille hver gang han fikk noe med melk,melke pulver i,,,kuttet det ut,fikk melke erstatning fra legen,,det hjalp,men det gikk heldigvis over rundt ett års alderen...ammet heller ikke denne perioden pga at jeg hadde i meg melk... da han fikk i seg det kastet han opp,eller gråt masse slet med magen,slitsomt...og vondt for han...men kan jo være noe helt annet med din da:)

Skrevet

Min gutt var også slik så jeg begynte med grøt da han var 5 mnd,og etter jeg hadde gitt grøt 2 uker så begynte jeg med nattavvening gikk supert..

1 natt våken 2 ganger og skrek en time hver gang,fikk vann hvert 10 min

2 natt våken 1 gang skrek litt 45 min,fikk vann hvert 10 min

3 natt våknet og fikk smokken+ vann

4 natt sov rundt fr 7-7 ikke en lyd....

Begynte med maisgrøt,han likte den i starten men så ville han ikke ha,prøvde da havregrøt og den spiser han,får også noen skjeier sviskepure også,blander det av og til med grøten hvis han ikke vil ha...

du bør ikke slutte,når han var sånn at han ikke ville ha gav jeg bare noen skjeier for og venne han til det gjerne morgen og kveld da når han ikke fikk fult måltid på kveld,men bare hadde 5-6 skjeer..

Så tror rett og slett de bare må avvennes på natta,min var kjempeflikn til og sove en periode,men så begynte han og våkne mange ganger på natta og skulle han mat,ble nok en dum vane...

Skrevet

Kan være tenner på gang da, og da vil de bare ha pupp, min har nå fått ut tennene oppe, men i 1mnd så ville han ikke ha noe annet enn pupp, da tennene drev å brøt frem, han er 8mnd om 6 dager. Først i dag har jeg fått i han en halv banan og litt middag.

Her samsover vi halve natten, og han får pupp omtrent hver 3-4 time.

Kan også hende du har for lite melk, siden han vil amme så ofte som hver halv time, time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...