Gå til innhold

Middag til 5,5 mnd bebi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det viser seg å være vanskelig å vente med mat til pjokken er 6 mnd. Begynte med grøt til kvelds en uke før han var 4 mnd. En uke før han var 5 mnd måtte jeg gi grøt om formiddagen også.

Nå er han 5,5 mnd og er konstant sulten om ettermiddagen. Melkeproduksjonen min er gått veldig ned pga en brystbetennelse og puppenekt pga penicillin. Har forsøkt med mme, men er liksom ikke nok. Så hva gjør jeg???? Har gitt han fruktpure i går og i dag ca kl 16. Han får kveldsgrøt kl 18. SKal jeg introdusere han for middag eller bør jeg vente to uker til? Og hvilke middagsglass gir jeg eventuelt? 4 mnd eller 6 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med hs om ganske det samme igår. Bare at vi gir middag og grøt på kvelden nå, og lurte på om vi skulle begynne med grøt til frokost også.

Hs sa at siden vesla har spist fast føde siden hun var 4 mnd så var det greit. Så da regner jeg med at det er greit for deg og begynne med middag nå.

Du begynner da med 4 mnds glass og innfører forsiktig en og en ting. =)

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det da.. Han får grøt ca kl 10 og kl 18... Når bør da middagen gis?

Skrevet

Ja, det høres fornuftig ut. Når han får grøt kl 10 så pleier han få pupp ca kl to.. da kan han jo få noen skjeer med middag også kanskje.. Synes det hadde vert greit om han ble 6 mnd, men to uker fra eller til får bare gå sin gang. Han er veldig stor for alderen, svært aktiv og for tiden ekstremt sulten.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...