LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Når dere bestiller all inclusive, hva regner dere som ok i lommepenger? Vi skal til Tyrkia, med barn. Er det dyrt? Mye å shoppe, være med på, eller blir det mest strandliv? Hohohoho...har aldri vært i syden jeg!
Stor_smil Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 I Tyrkia er det billigere enn i Spania og Hellas, men tror likevel prisene har steget litt etter at euroen kom. Men de selger masse bra kopier av dyre merkevarer, så du kan gjøre noe fine kupp til en billig penge Ok i lommepenger...? hmm.. det avhenger jo helt på hvor mange dere er, hvor lenge dere skal være og hva dere har tenkt å gjøre. Om dere har tenkt å spise og drikke alt på hotellet osv. Dere kan kanskje regne ca 15 euro per voksen til middag (medregnet drikke og eventuelt dessert!), halve prisen til barn. Når vi er i syden regner vi at det går ca 500-1000,- per dag.. men da har vi ikke hatt all inclusive. Forrige gang var vi en uke og brukte 6500,- i lommepenger.. var i Hellas da.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2007 Spiser og drikker alt på hotellet vil jeg tro, siden det er innbakt i prisen. Tenkte det ville bli enklere å gå til deket bord med barn, slippe å stresse seg til restauranter og matbutikker i eningen. Tror det blir dårlig med shopping, men tenkte å være med på noen utflukter og litt slikt.
Stor_smil Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Om dere regner ca 500,- per dag, så tror jeg det vil rekke i massevis. Jeg syntes alltid det er mat og drikke vi bruker mest penger på!! God tur og nyyyyyyyyyt ferien i lange drag
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 Tenker du 500 pr pers, eller tilsammen? Vi er en stor og en liten (5år). Det hotellet vi mest sannsynlig skal på har egen strand, og alt på hotellet er gratis. Ser de arrangerer noen turer, der er prisene rundt 150-300 pr dag, men uten mat.
Stor_smil Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tenker tilsammen. Vi er to voksne og ett barn (2 år), og brukte 6500,- på en uke, men da var vi ikke med på noen utflukter. Når man reiser på charter lønner det seg å arrangere utfluktene selv, eller benytte seg av de lokale som arrangerer. Utflukter via reisebyråene er svindyre... og man arrangerer like greit utfluktene selv. Dere kan f.eks leie bil, besøke steder dere vil se, dra i badeland osv. Hvis dere skal være to uker, så regn 10 000,- i lommepenger, da har dere litt ekstra også. Igjen, riktig god tur
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2007 Tuuusen takk for svar! :-) Er vel bare å sette seg ned å bekrefte bestillingen tenker jeg. Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå