Gå til innhold

PINNEKJØTT....og DEILIG JULEMAT....

Anbefalte innlegg

Skrevet

MMMmmm... FANTASERER om dette for tida... får kanskje tak i pinnekjøtt fra et slakteri i byen...jeeeeei....

Noen som vet hvor mye man beregner på hver??

Hva spiser dere i jula??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååååh... Pinnekjøtt for alle penga her!:D Har spist det på julaften hvert år så lenge jeg kan huske:P Blir liksom ikke jul uten det:)

Skrevet

helt enig.... er SÅÅÅÅÅ DEILIG!!!! Vi har ikke røkt pinnekjøtt, men salta, enn dere?

Så pleier muttern å legge de en LITEN stund i stekeovnen etter de har trekt i kasserollen, da blir de LITT crispy og man ser bare at fettet på sidene på det bare renner litt ut å sånn....

MMMMMMMMmmmmm!!!!!!!!!!

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på pinnekjøtt... Klage til typen... Sist gang var det reker, maste om det to uker i strekk. Da han hadde kjøpt det så var de så stygge, luktet vondt men gode å spise. Stakkars mannfolk (i blant).

Skrevet

ååååååå gud som jeg gleder meg til jula!!!! i år slipper jeg jo svangerskaps kvalmen og klarer og spise all denne gode maten. hos oss er pinne kjøtt forbeholdt nyttårs aften da.. spiser ribbe m/tilbehør i jula.

Skrevet

vi har både salta å røkt.. ELSKER DET!! fikk faktisk lyst på det for en stund siden, men ingen som ville lage til meg :(

inviterer du til stor kalas? ;) hehe.. med MYE kålrabistappe:)

Skrevet

ja jeg har så lyst på det nå at jeg snakker til folk om det heeeele tiden...

Prøver å få tak i "kontakter" som kan skaffe det å sånn...herregud, høres ut som en LANGER vett....

Kunne betalt DYRT for det om det var noen som kom med det NÅH!!!

Skrevet

JEPP!!! JEG inviterer til stor-kalas, så kan vi sitte der å ete og ete og ete pinnekjøtt med MASSE kålrabi-stappe til det tyter ut av øra på oss!!!

Gleder meg til jul jeg og, da skal jeg ha et HELT fenalår HELT ALEINE som jeg spiser med rømme og flatbrød for da kan jeg ENDELIG spise SPEKEMAT!!!!! YAMM!!!!!!!

Skrevet

åååh... jah, KOM jula, KOM!!!!

Da kan vi eta, og DREKKA og RØYKE og gjøre det vi vil!!!!

juhuuuuu......!!!! :)

Skrevet

I jula er jeg høygravid så vet ikke hvor mye mat jeg får i meg.

Pinnekjøtt julaften og ribbe 2.juledag. Må jo kunne oppdrive pinnekjøtt nå...

Skrevet

Fenalår... sikle...

Skrevet

flott ;) eg kommer eg :)

ja, jul, gu, eg gleder meg, i fjor hadde eg null matlyst.. spiste bare litt..

fenalår smaker sau nå! så gleder meg til den "normale" fenalår smaken kommer igjen ;)

er det godt med rømme? spiser bare fenalår eg..

Skrevet

jah, vil jo tru det, at man kan få tak i det nå??

det blir nok det her på søndag tror jeg, da kan jeg lage mat hele dagen og ete hele kvelden...hehe..... :)

Skrevet

legøya: OM det er godt med rømme???

oioioiiii..... GIRL, kjøp deg EKTE seterrømme og flatbrød neste gang du spiser fenalår...... SNAKKES!!!!! :)

Skrevet

Er det noen andre som pleier å ha SAUS til pinnekjøttet??

Muttern (en FANTASTISK kokk!!) hehe, lager en saus som ER SÅ GOD til.... tror bare hun mixer sammen noe greier av krafta og jevning etc...

(hvordan får mødre ALL matlaging til å høres så SIMPELT ut..??)

sausen blir litt sånn lys fargen og har man først smakt det til pinnekjøtt en gang blir alt annet tørt i forhold...

Skrevet

jepp pappa lager av kraften sammen med jevning.. fargen på sausen er litt mørkere enn beige egentlig..

Skrevet

Jeg så pinnekjøtt på en Meny-butikk her om dagen... Hadde sååå lyst på ;)

Skrevet

Vi har både saus og kraft:) Tror også vi har både røkt og saltet kjøtt.. usikker egentlig.. Mamma som tar seg av den biten;) Jeg bare spiser jeg;P

Skrevet

Typen står får matlagingen, hater det. Men han er borte mesteparten av dagene så da må jeg gjøre det.

Skrevet

lille_gull, så du pinnekjøtt på en meny sa du??? HVOR DA?????

Skrevet

MMMMMMMM.... Ribbe... Med medisterkaker og pølser, rødkål, poteter, saus, epler, svisker... Og masse, masse, masse riskrem med rød saus til som dessert!!!

Jepp, trur søndagsmiddagen er klar jeg! Må bare innom slakter'n en tur!

Skrevet

en 600 gram per pers tror jeg man regner..mener et var det vi regna på jobb når sesongen var der,husker ikke helt;o)men er jo som navnet tilsier mye pinner da,så ikke så usannsynlig;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...