Gå til innhold

eg begynnte å anke litt no..

Anbefalte innlegg

Skrevet

leser denne tråden öm årsinntekter å sånn..

sambo får utbetalt ca 160000 kr i måneden, skal betale 6000 kr i lån frå september. + så blir det litt penger til bil og m at. får unge i august..

kommer vi til å klare oss?

eg får utbetalt maks 6000 kr i måneden frå sept. å engangstønaden eg fikk nå, er nesten tom, har ca 14 tusen igjen..

kommer vi til å klare oss akkuratt, eller går dette fint?

aner ikke hva det koster med en baby i måneden eg!!

hilsen veeeldi usikker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det går bra jeg... Har ikke så mye mer vi heller... Men du kan ikke leve et utsvevende liv for å si det sånn... Og kjøpe KUN det som er nødvendig!

Skrevet

Det er jo ganske dyrt hvis man kjoper alt nytt, men man faar kjoept inn nesten alt det en vil pent brukt! Da trenger det ikke vaere saa dyrt! Og kanskje se ann det man trenger, ikke kjoepe alt "bare i tilfelle".. Det gaar nok bra skal du se!

Skrevet

det viktigeste babyutstyret er i hus, så er bare det å leve ;) hehe..

men trenger bleier, amme innlegg ammebh og vaskekluter.

Skrevet

Utbetalt 160000 kr i mnd???? Helt sprøtt!! Det er nesten like mye som jeg tjener i året. Vi venter nr 3 nå, og jeg skal bare ha 80% dekning. Vi har to studielån, husleie, strøm, billån, barnehage, lån, forsikringer +++++ Vi klarer oss, men vi er aldri ute ol. Kassa blir fort tom men barna lider ikke på noen måte.

Skrevet

oi oi.. eg mente 16 000 kr... beklager så mye!!!

Skrevet

hm, mener hun 16 000,- kanskje, og ikke 160 000,-:)

Skrevet

Åhh. Det hørtes mer normalt ut:) Vi klarte oss med to barn med ca. 18000 kr. mnd. tilsammen+ barnetrygd. Takk gud for barnetrygden.

Skrevet

det går bra det,setter tæring etter næring.må prioriteres og kjøp klær på salg å trenger ikke biff hver helg osv...har levd snaut i mangen år,men nåkommer det seg...så dette går fint....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg var og kjøpte meg brettebleier forrige dagen betalye 685,- må selvfølgelig bruke litt strøm på vask men ikke så voldsomt mye. Har bleier til første året tenker jeg. (Kan jo selvfølgelig brukes ut bleieperioden)

Melk x jeg fingre for at jeg kan produsere selv, og så tenker jeg at den lille ikke trenger 100 vis av fancy plagg og 1000vis av leker. Sånn har vi tenkt å spare litt nå i starten :)

Mange som sier at ungen blir dyre når de er tenåringer :)

Skrevet

forbruk øker med inntekt.... så jeg tror nok at dere klarer dere fint....

Skrevet

Helt enig, forbruket øker med inntekt! Utrolig hva jeg fikk ut av pengene da jeg var student!!

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 år, og jeg har nesten ikke kjøpt klær til ham selv. Er så heldig å ha farmor som nærmeste nabo, og ho e snar å kjøpe klær når det er noe han trenger. Mormor kjøper også klær til jul og bursdager, og av og til ellers også når ho har vært på bytur. Pleier å ønske klær til ham til jul og bursdager. Skriver/sier da ka slags plagg som trengs og størrelse, så pleier det å gå fint.

Nu har æ termin om 3 uker og stellekommoden er SMEKKFULL av klær etter 5 åringen og etter barnebarnet mitt på 2 år. Har ALT som trengs i str 56 - 68 heldigvis. Får håpe æ ikke får så veldig mye klær i nyfødtgave..

Til 5 åringen måtte æ kryp t korset og kjøpe inn flasker og morsmelkerstatning. klarte meg helt fint med 3-4 flasker, laget til melk etterhvert istedet for å blande ferdig til et helt døgn slik som nage gjør. Ville jo gi gutten ferskest mulig mat når situasjonen først var sånn at æ ikke klarte å produsere nok mek sjøl. Han fikk jo det æ hadde da. Ammet i 8 mnd, men måtte gi tilleegg fra 8 ukersalder.

Med over 20.000 pr mnd går det helt sikkert fint å klare sæ. Sett opp et budsjett med faste utgifter. Dette kan man få hjelp til i banken man har lån. Men man kan selvfølgelig ikke satse på å leve i sus og dus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...