Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Var hos legen idag og hun sjekket meg nedentil og sa at alt kjentes klar ut til fødsel. Mormunnen (?vet ikke om det er det den heter ??) lå akkurat som en par lepper(tror hun mente at den var lukket,akkurat som når du lukker munnen) men hun sa også at det eneste jeg nå trengte er rier for å få mormunnen til å bli ferdig (at den vil åpne seg når jeg får riene). Men jeg trodde at man måtte ha åpning for å man skal være helt klar, eller er det mulig å være helt klart(moden) selv om det ikke er åpning enda..?? Dette ble litt rotete, men håper noen skjønner hva jeg mener, hehe P.S Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fremprovosere rier??
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Ein er moden så sant livmorhalsen er mjuk og utflata, har hørt at stimulering av brystvortene kan framkalle rier...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Har akkuart lest i boka til Gro Nylander at man skal være litt forsiktig med å stimulere brystvortene uten klarsignal fra lege eller jordmor.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Du første anonym sier at livmorhalsen må være utflata, legen skrev på helsekortet noe med : 1/2 cm høy, dvs mest sannsynlig at livmorhalsen er 1/2 cm høy?? HI
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Veit ikkje om utflata er nødt å vera 0 cm, kan vera at utflata også er 0,5 cm. Vanlig gj.snittlig livmorhals er jo 3 cm, så du er jo moden vil eg tru med 0,5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå