Gå til innhold

HALSBRANN!!! Jeg går INSANE!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd dette:

NYCO, hjelper ikke lenger, tror kanskje kroppen min er "metta" på det,

Gaviscon, helt jææ.... tabletter som HELLER ikke hjelper mer....

WHAT ELSE??? PLS gi meg et konkret svar på noe som FAKTISK funker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apoteket har mye bra på "lager". Selv prøvde jeg link, men kunne styrte hele flasken uten at det hjalp. Nå bruker jeg pepsiduo og det virker! Står på pakka at man skal høre med legen om man er gravid, men jeg hoppet i det likevel... orket ikke mer brann!!

Skrevet

okei, kanskje jeg skal komme meg ut en tur å kjøpe noe vidunder-middel...

Nå er det sånn at jeg VÅKNER på natta PGA halsbrann....det er NICE skjønner du... :)

Skrevet

jeg er helt avhengig av link tablettene og titralac tablettene. disse hjelper meg igjennom dagen i alle fall. hvis ikke så hjelper melk veldig bra. drikker alltid et stort glass før jeg legger meg og det har holdt halsbrannen borte på natta... håper noe av dette hjelper for halsbrann er sykt vondt!!!!

Skrevet

gå på matbutikken å kjøpe deg mandler!! eneste som hjelper på meg.. å hold deg unna diverse juicer ;)

prøv det :)

Skrevet

Loveharts har visst hjulpet for veldig mange gravide....skader ikke å prøve selv om det er sukker i det...om noen tenker i di baner.

Skrevet

Hmm... har prøvd loveharts, men de funker ikke på meg... mandler kan jeg jo prøve, melk hjelper HELLER ikke....

saken er at jeg VET ikke hva jeg skal holde meg unna, tror ikke det er noe spesielt jeg får det av, jeg bare FÅR det.... lucky me...

drikker jo femti liter vann om dagen for man tenker at det hjelper, men neeeeeida...

Skrevet

brus og sterk mat er visst ikke særlig gunstig når man har halsbrann. er nå ikke så sikker på om dette med spesiell mat har noen innvirkning jeg da.. har jo halsbrann selv om jeg ikke drikker brus eller spiser sterk mat....

Skrevet

Som sagt...pepsiduo er strålende! Håper det virker. Gi oss en tilbakemelding da om det funker.... :)

Skrevet

thank u... skal få tak i pepsiduo i etterm... *GLEDE SEG*

Skrevet

Personlig synes jeg pepciduo smaker skikkelig møkk, og brakk meg av de, så det funket jo ikke:) Hold deg unna sukker, brus og stekt mat (om kveldene). Vann gjør det bare verre i mitt tilfelle, men sjokolademelk funker!!!

Skrevet

jjeg har vært skikkelig ille plaget fra uke 14 og er VELDIG plaget nå... Men enste som hjelper er titralac..

Skrevet

På meg så hjelper det å holde seg unna krydder, feit mat og SJOKOLADE!

Skrevet

har du prøvd flytende gaviscon? har selv brukt tabelettene og de hater jeg, men den flytene er super... visste du forresten at gaviscon slutter å funke hvis du legger deg ned/bøyer deg? den ligger som en propp over matrøret, så hvis du ligger/bøyer deg forsvinner proppen. Den funker altså IKKE når du sover...

lovehearts hjelper litt synes jeg.... ellers tyr jeg til gaviscon. blir så dårlig at jeg blir mektig kvalm av dette... så vet hvordan du har d!

Skrevet

Vet hvordan du har det.. :-(

Halsbrann er virkelig irriterende..

Værst er det på kvelden hos meg.. merker aldri noe til det på dagen..

skulle legge inn klær i vaskemaskinen istad, og bøyde meg jo derfor ned.. fyttekatta så æsj.. kom opp stoore mengder...

Kan ikke annbefale noe annet som virker, bare fortelle deg at du ikke er alene.. hehe..

Skrevet

Hei. Jeg var veldig plaget i mitt forrige svangerskap, og måtte tygge titralac som drops omtrent. Prøvde gaviscon og noen andre som jeg ikke husker navnet på men titralac var det eneste som hjalp på meg. Det hjalp heller ikke å holde meg unna spesielle typer mat som enkelte anbefaler. Prøv titralac, håper det funker for deg!:-)

Skrevet

Prøv SAMARIN som du får kjøpt i butikken.Det eneste som hjalp meg.

Skrevet

1000 takk damer, her var det mange gode forslag!

"Je tar aille sju....." tror jeg, her er det ikke en TING som skal være uprøvd... hehe....

Skrevet

Spis mandler! jeg garanterer at det hjelper. og sunt er det og:)

Skrevet

Jeg fikk råd om lovehearts og melk her inne på BIM, og det har hjulpet for meg. Jeg hadde noe sånn sinnsykt med halsbrann, og det gjorde vondt fra magen og "ut munnen", og varte både lenge og kom ofte.

Har ikke prøvd noen av apotek tingene, men dette med melk har virkelig hjulpet meg - har knapt noe halsbrann igjen. Drikker mest melk om kvelden - da er det verst hos meg, og som sagt - etter at jeg begynte med det har halsbrannen forsvunnet så og si...

Håper du finner noe som hjelper for deg, for halsbrann er helt j*******.

Lykke til :)

Skrevet

På meg så funker båtis ^^ Og det som er så flott siden jeg har helt dilla på det akkurat nå :P Hehe.

Samboeren min sliter også med halsbrann, og på han så hjelper de tyggisene med flytende kjerne. Husker ikke hva de heter.. Ikke Ekstra, men de andre. Men dette har jeg personlig ingen formening om, jeg tørr ikke å teste det ut, for tanken på det så høres det bare ut at det skal forværre seg.

Skrevet

Vedr Pepcidduo: Kjøpte dette på apoteket, selv om de ikke anbefalte det til gravide. Var hos legen dagen etter, og hun anbefalte at jeg ikke brukte det.

Gaviscon er ofte det første som anbefales, jeg bruker den flytende varianten, syntes heller ikke tabelettene var noe særlig. Ellers finnes det flere produkter på apoteket som kan brukes av gravide, prøv i hvert fall disse først!

Jeg holder meg unna brus, te, vann gjør det også verre, sterk mat, og en del frukt. Sitron er visstnok basisk, skal hjelpe. Jeg drikker sjokolademelk, spiser lovehearts, nøtter og mandler, vaniljesaus. Ligger høyt med hodet om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...