*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Dette kommer nok til å bli langt, men må bare få ut litt irritasjon nå.. Hadde dåp for minstejenta i helga, og i den forbindelse så kom svigerfar og dama hans til oss med bobilen sin. Greit nok for vi har dårlig plass til overnattingsgjester. MEN, og det er ett stort men. Han og dama var tydeligvis "bare" gjester i dåpen, de var blant de første til å reise hjem (til oss), ryddet ikke opp så mye som en tallerken en gang. Mamma har styra og stelt skikkelig og laga mat og ordnet blomster, og andre gjester ble igjen og ryddet sammen med oss. Eneste huset våres har vært greit til er å låne badet... De inntar alle måltider i bobilen, til og med middagen..Dem har nesten ikke vært her i det hele tatt. Sambo ringte faren sin i går og lurte på om vi skulle ha grøt til middag (ikke så lett å finne på noe, da hun er vegetarianer og har cøliaki). Ja, dem hadde nå allerede kjøpt grøt til seg dem da. Greit nok, sambo dro på butikken og kjøpte 1 kg Fjordland grøt som vi da kunne varme opp sammen med dem. Men hva gjorde dem? Dem kom hjem hit og lagde og spiste grøten i bobilen... Vi satt her som noen spørsmålstegn vi da.. Og ble til at vi spiste grøten våres inne. I dag har jeg kun sett dem gå på do hos oss, annet har jeg ikke sett til dem, dem reiste ut i 13 tiden eller noe slik, aner ikke hvor dem er og aner ikke når dem kommer tilbake. Ikke er dem spesielt interessert i eldstejenta på3,5 år heller. Min mamma ringte i går og lurte på om hun kunne få ha henne til fredag, og det sa jeg ja til selv om dem er her. Dem forsvinner jo bare allikevel og kommer ikke tilbake før hun har lagt seg uansett. Først da kommer dem inn til oss og sitter litt i stua før dem går og legger seg. I går ettermiddag ble hun sendt ut av bobilen fordi bestefar og xx skulle sove... Jeg sa i fra i går at mamma kommer i 13-14 tiden og henter henne. Men var dem her da? NEI, så nå får ikke hun sagt ha det til dem en gang, for dem reiser i morra (heldigvis). Og ikke nok med det, men da eldste jenta ble døpt så "fikk" hun i dåpsgave fra bestefaren, 100 kr i mnd til hun fyller 18 år, ikke noe annet. Det er nå snart 3,5 år siden hun ble døpt og hun har fått penger inn på konto fra han èn gang.... Kjenner jeg blir så forbannet. Han ser henne 2-3 ganger i året pga avstand, de to jentene våres er eneste barnebarna hans... Er jeg teit som reagerer som jeg gjør, eller hadde dere også blitt irriterte? Syns ikke det er noe koselig med besøk jeg, når vi aldri ser dem allikevel, ikke spør dem om vi vil være med heller. Han ba oss ut på middag på mandag da, men da satt dem bare og klaget over prisene, det var så dyrt og bla bla... Fikk dårlig samvittighet for at jeg bestilte det jeg ville ha.. Men gjorde det lell.. Takk for at du orket å lese:-))
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Hehe, kan ikke annet enn å le. Så tragisk oppførsel.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Han er ingen bestefar med andre ord. Hadde blitt eitrandes forbannet selv.
Blubblubb Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Skjønner godt at du blir irritert - det hadde jeg også blitt! Men for å "forsvare" (eller helst forklare?) noe av hans oppførsel, så har gjerne ikke menn av hans generasjon vært vant til å ordne eller rydde i forbindelse med slike arrangementer. Det faller han sannsynligvis ikke inn at dere kunne trenge hjelp i forbindelse med barnedåpen, og han føler seg kanskje overflødig når det ser ut som dere har full kontroll. Det kan jo hende at han hadde hjulpet til med glede hvis han ble spurt direkte om han kunne samle inn lysestaker eller bære ut søpla (det pleier jeg å gjøre med tafatte eldre menn - he-he - funker bra, det). Det kan jo hende at de ikke kommer inn fordi de ikke vil være i veien? Mitt råd - ta styringa! En annen gang venter du ikke på hva de finner på, men er tydelig på at det ville vært hyggelig om de ville spise sammen med dere inne. Kanskje handler dette om litt dårlig kommunikasjon? Det kjenner ihvertfall jeg godt fra min egen familie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå