Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 det er når jordmor rykker og napper litt i livmortappen før å få fortgang...er i sikker at det er akkurat ord rett men det funka på meg sist gang...
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 JEG søkte på ordet Livmortapp og det kom opp masse informasjon...prøv det visst ingen andre svarer deg..
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Kopierte dette fra en annen tråd hvor noen lurte på det samme: "Stripping er tøying av livmorhalsnens åpning. Dette skal kun gjøres om man er moden, dvs mormunnen er myk og helst avflatet (borte) eller veldig kort. Man bør også ha minst 1 cm åpning. Man tar tak med et par fingre inni åpningen og tøyer den ut noen sekunder, opp til et minutt eller noe.Man tøyer livmormunnen for å se om det kan hjelpe på å sette igang en fødsel. Det er også en irritasjon av livmormunnen som kan gi rier. Men man er svært forsiktig med å gjøre dette, for det er en viss infekjsonsfare ved det samt at man kan ende opp med bare maserier. Men for andre igjen kan det være bra"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå