Gå til innhold

Hva er galt med meg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går formiddag fikk en venninne av meg baby, 5 uker før tiden. Ungen er 3 kg og 48 cm, og alt står bra til med både mor, far og barn.

Jeg ble så lei meg. Vet ikke hvorfor. Ikke fordi alt er bra, men fordi hun fikk for tidlig eller noe. Hun hoppet jo over hele den tyngste delen av svangerskapet, samt det å gå å vente og vente uten at det skjer noe, dag inn og dag ut. Jeg fikk selv dagen etter termin. Nå får hun jo aldri vite hvordan det var å gå dær med stor mage og væer LEI. Hun var ganske liten i svangerskapet, og komemr til å se ut som en supermodell igjen om en uke. Hun er slank og pen, og har ikke lagt på seg et gram utenom magen. Og bittelitt pupper kanskje. Ikke ett gram fet, og ikke en minste lille anntydning til ødem.

Hva er galt med meg? Hvorfor føler eg det slik?

Jeg bare gråter og gråter. Jeg har vært sur mot gubben helt siden vi fikk beskjeden i går, og jeg føler at det er kjempeurettferdig. Jeg tror rett og slett at jeg er et så dårlig menneske at jeg ikke unner andre å ha det bra. Nå går jeg rundt og håper litt på at de får en kolikkunge eller noe slik. Bare for at de ikke skal ha det for bra liksom.

Aner ikke hvorfor. Får de det vanskelig så får jo ikke vi truffet dem så mye. Ja jeg vet, jeg er en dårlig venninne nå. Ingen andre enn gubben vet noe om at jeg tenker slik. Utad smiler jeg og grattulerer dem hjerteligst med så nydelig en baby.

HJELP MEG! HVA ER PROBLEMET MITT!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen legge denne ut på skravle for meg???

Skrevet

hehe...

Har det sånn selv..

jeg slet virkeig de siste månedene før jenta mi kom seg ut og jeg ser på hat med de som hadde et laett svangerskap uten å legge på seg et overflødig gram med fett, mens jeg fortsatt må gå med joggebukser omtrent... dårlige greier...

hadde en sånn venninne selv jeg. To fødsler har hun hatt og er akkurat like tynn og ekkel som før, mens jeg har hengepupper... sukk

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har lest på skravle, men skriver her.

Virker som du sliter veldig med ditt eget selvbilde, og det å se hvor fin hun er gjør det jo ikke bedre. Må innrømme at det å se bilder av gravidmager uten et eneste strekkmerke gjør vondt for meg. Sjalusi og misunnelse er vonde følelser som ikke er lette å bli kvitt...blir bare teit hvis noen her skal skjelle deg ut for følelser du åpenbart ikke vil ha. Du vil jo ha hjelp for å bli kvitt disse.

Det at den siste tida var værst for deg betyr jo ikke at om hun hadde gått til en dag over termin så ville hun få det like ille som deg. Alle svangerskap er jo ulike. F.eks. mitt med snulla...jeg hadde det dritt helt til jeg blei høygravid, så var jo omvendt for meg...den siste tida var jo så koselig, og følte meg litt snytt (men bare litt) da jeg fødte 8 dager før tida. Kan jo godt hende at hadde hun gått de 5 ukene, og kanskje 2 uker til overtid, så hadde hun ikke hatt noen plager uansett. Kan faktisk tro at det må ha vært et stort sjokk å føde 5 uker før tida...hvis det er til noen trøst for deg så er hun kanskje lei seg for at hun ikke fikk oppleve åssen det var å være fødeklar, og vente spent på åssen fødselen starta, og gjøre de siste forberedelsene og sånn. Lei seg fordi hun aldri så skikkelig gravid ut.

Du er ingen dårlig venninne, men ei dame som sliter med følelser som du ikke vil ha. Problemet ditt er at du ikke blir kvitt disse følelsene, og jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dette. Tror det er veldig viktig at du snakker ut om dette med noen, og at du bygger opp ditt eget selvbilde! Hverken du eller venninna di kan noe for at hun er liten, men du kan gjøre noe med ditt syn på deg selv og hvordan du ser på deg selv i forhold til andre. Det er helt menneskelig å være misunnelig, men når disse tankene gjør at du får det veldig vondt så må du få fiksa det.

La det gå noen dager, så kommer du deg forhåpentligvis over disse reaksjonene...hvis ikke snakk med noen. Ønsker deg lykke til!:-)

Tror forresten at hvis babyen får kolikk så kommer du ikke til å kjenne en eneste god følelse i kroppen, men bare gråte enda mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...