Gå til innhold

Bør kaker stekes lengre i silikonform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til å bake med silikonform....det som skal være så enkelt :o( Lagde nettopp brownies i den, og jeg får jo den ikke ut i hele biter. Gjør jeg noe galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som bruker silikonform når de steker kaker?

Skrevet

Baker i dag du også ;o)

Nettopp satt en sjokoladekakepanne i ovnen her.

Ble plutselig så lei av å servere "ferdigting" til barselsbesøkene her, så fikk "bakeånden" over meg.

Men: spørsmålet ditt kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med da jeg ikke har noen erfaring med sånne former, men dytte tråden din kan jeg :o))

Skrevet

Aner ikke... Men jeg får ikke til i min Tupperware rund form... Ikke noe galt med formen, har levert den inn og klaget...

Men har fårr beskjed om å skylle formen i vann før du har røra i, og snu den ganske fort...

Skrevet

Det er rund form jeg har! Da får jeg prøve å skylle formen i vann før jeg h eller røra i da (med kaldt eller varmt vann, eller spiller det ingen rolle?) Mener du at jeg skal snu formen fort etter jeg har tatt kaka ut? Spørs om det vil hjelpe på brownies....

Skrevet

Visst kaken blir AVKJØLT i formen, så er det vansklig..fordi da trekker "fukt" in i kaken, istedet for lufter seg ut...

Husker ikke om det var varmt eller kalt vann, kan ikke tro det skal spille noen rolle. Unngå oppvaskmaskin, selv om de sier de tåler det... De blir "for rene" bedre at de er litt "fettete"...

Det ble ingen suksess med den formem for min del.. Lenge siden jeg har prøvd nå...

Skrevet

Hehe... Nå lurer dere snart meg til å prøve silikonformene igjen... Har et par liggende, men det ble så himla mislykket første gang jeg prøvde, at jeg har gjemt dem bort...

Men nå skal jeg jammen prøve igjen! Skylle formen i vann først, og vende kaken ut av formen mens den er varm... *prøveråhuske...* :-)

Skrevet

På den måten, ja.

Jeg har prøvd å lage muffins i silikonformer. Totalt mislykket. De var jo rå inni!

Skrevet

Jeg har IKKE lovd at resultatet blir bedre..... : )

Men det er tips jeg har fått når jeg klaget på Tupperformen min...

Skrevet

Å joda.

Sagt er sagt!!!!

;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...