Gå til innhold

dere som ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har dere på dere når dere går ut?jeg er så livredd for og få brystbetennelse at jeg har på meg en fleece jakke og en vindtett jakke og jeg holder jo på og renne vekk,det er jo så varmt.men jeg vil ikke ha den kalde vinden på meg som kommer av og til.jeg har til og med ullinnlegg men jeg har fått følelsen av at det skal nesten ingenting til for og få brystbetennelse ,jeg fikk til og med høre av jordmoren at jeg kunne ikke gå barbent i sommer i tilfelle ,uff jeg ser ikke fram til det fine været hvis jeg må gå med tjukk jumper og tette sko.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ammeinnlegg i ull med en liten klut inni (lekker endel, mini er 4 uker) i BH-en og ellers kler jeg meg som jeg normalt ville gjort. Bøyer meg inn i frysen og stikker føttene ned i iskaldt bekkenvann også :-) Har hatt brystbetennelse en gang i mitt liv og da kom det av at jeg hadde for mye melk i puppene over for lang tid, har aldri hørt noen få det fordi det blåser litt? Men kan jo godt være da. Tror nok overproduksjon av melk og såre brystvorter eller bryster i direkte trekk (altså uten noen klær på, eller at man bader hele seg i kaldt vann) er verre.

Skrevet

Oida. det var da ille å det .. her går vi barbent hvis det er varmt.. men nå bor jeg i fredrikstad.. og her bare regner det.. så ikke like deilig å gå barbent.. bruker ikke ull innlegg nå lenger.. I dag har jeg hatt på meg, singlet, t-skjort og en tynn jakke utenpå ( som ikke var lukket...) 16 grader ute her nå.. har aldri hatt brystbetennelse..

Syns det hørtes veldig ille ut å ikke kunne gå barbent..? Det var nytt for meg..

Skrevet

Har på meg bh og t-shorte hvis det er varmt, trenger ikke innlegg lengre for jeg lekker ikke. Men har ammet i 5,5 måned. Til å begynne med i vinter hadde jeg ullinnlegg hele tiden. Hvis det er veldig kald vind ute tar jeg på meg noe vindtett slik at jeg ikke kjenner noe ubehag i puppene. Du merker det hvis de blir litt kalde vil jeg tro;) Drikk ammete hvis du er rett for bet. ;)

Jeg drakk to kopper til dager de første mnd, nå tar jeg bare litt av og til. Har aldri hatt bet.

Skrevet

Nei uff da. Du kan kle deg som du vil. Unngå unormalt mye trekk ja, men å gå lettkledd i varmen eller bade i iskaldt vanner ikke noe problem. Det som er farlig i forhold til brystbetennelse er at puppene ikke blir tømt over lengre tid. Ikke tenk så mye på brystbetennelse. Tøm brystene innimellom så går det bra.

Skrevet

Er i samme båt som deg - har hatt 4 tilfeller med noe som kanskje var begynnelsen på brystbetennelse og feber siden gutten ble født for 9 uker siden. Og jeg også er livredd for å kle av meg, nesten så jeg ønsker det hadde vært vinter, for da hadde det ikke vært så rart å gå med genser ift temperaturen liksom... For jeg aner ikke hva grunnen(e) er til at jeg har fått det så ofte - har ikke hatt sprengte bryst, holdt meg unna fryseren osv.. Det har kommet like fordømt.. Så det er sikkert forskjell på folk - jeg tror ikke jeg kunne vasset i iskaldt vann, for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...