Gå til innhold

Noen som har barn som har hatt ørebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hatt det en uke i morra. Natt til lørdag gikk det hull på trommehinnen. Det renner veske og betennelse ut fortsatt, er det normalt? Var til legen med han på lørdag, da han blødde fra øret, og fikk forståelse for at det skulle avta i løpet av et døgn. Bør jeg ta en ny tlf til legen? Hjelper det noe? de får jo ingenting mot det lenger så vidt jeg vet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville tatt kontakt med legen. Det har jo ikkje gitt seg slik som legen meinte. Fikk sønnen din antibiotika av nåke slag? På grunn av øyrekanalens posisjon i forhold til hjernehinnene kan slik betennelse spre seg til hjernehinnene og det er derfor viktig at det blir behandla. Eg meiner ikkje å skremme deg, for det er jo bare i nokre tilfeller at det sprer seg, men det er nå godt å bli fulgt opp av lege når dei små er sjuke synes eg.

God bedring

Skrevet

Takk for svar :) Uff, du skremte meg litt, hehe... Han fikk ingenting, legen sa det går over av seg selv. Han sa og at smerten ville gå over, og det har det jo gradvis gjort, men mye senere enn legen sa. Jeg ringer legen, jeg! Bedre å ta en tlf, da! Fikk liksom bare inntrykk av legen at det var ingenting de kunne gjøre, dette gikk over i løpet av det døgn eller så. men det renner jo som fy ennå, tykk gul guffe..

Skrevet

Eldste min var øre unge, men det gikk heldigvis aldri hull på trommehinna, men han fikk pencelin for det. Fikk beskjed om å bruke nesespray og slat vann med engang han ble tett i nasen.

Etter x-antall ørebetennelser gikk vi til homoepat (hvordan det nå en skrives) og etter det har han ikke hatt ørebetennelse. Det er nå 3,5 år siden!!

Skrevet

Ikkje bli skremt. Eg hadde sjølv mykje øyrebetennelse som lita og det spredde seg aldri. Mange av gangane gjekk det over av seg sjølv. Sidan det har vart så lenge hos ungen din kan det hende du får behandling no. Bedre å ringe ein gang for mykje enn ein gang for lite, meiner eg. =)

Skrevet

Jøss, ja det høres jo supert ut! Helt sikkert verdt et forsøk! Han har ikke vært så plaget etter han tok mandlene, men hvis dette fortsetter, skal vi jammen prøver det :)

Det er jo sååå vondt med ørebetennelse :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...