Gå til innhold

Off... jeg DRØMMER om RØYK!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

man skulle jo tro at det verste suget har gitt seg nå siden jeg ikke har røyka siden pos. test. Har 10 uker igjen nå og alt jeg tenker på er RØYK... gleder meg SÅÅ til jeg kan ta meg en røyk igjen...

Jajaja, vet alt dette her med amming å sånt, men man KAN jo ta en røyk når bebissen får en liten "rutine" på ammingen, når man vet at det tar så så mange timer til neste måltid etc...

Noen andre som har det som meg???

VIL jo ikke sitte oppi ansiktet til lille prinsessa med røyke-ånde osv, men HAR SÅ LYST PÅ!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg har det slik som deg. Jeg har ikke røykt siden i okt og har termin i slutten av sep. Men hadde min man røykt nå så hadde jeg sikkert ikke klart å la være

Skrevet

Har sluttet å røyke jeg også, og må ærlig innrømme at noen ganger er røykesuget rimelig sterkt... Men har planer om å holde meg røykfri, Håper virkelig jeg klarer det!!!

Skrevet

ha aldri røyka fast men litt i ny å ne når suget har vært der, men når testen lyst opp 2 streker så kutta jeg ut alt, men nå må jeg ærlig innrømme at suget nesten tar overhånd en gang i blandt...=(

men skal prøve å holde ut det beste jeg kan ennda en stund..

Skrevet

Ble røykfri da jeg testet positivt, gått bra til nå, men sliter skikkelig om dagene nå, fantaserer og drømmer om røyk. Må holde ut til etter ammeperioden så får man se. Skal ikke ha før desember heller så røyken er langt borte nå....

Skrevet

Men er det noen av dere som vet dette med amming og røyk??

Hvor mange timer burde man vente etc....??

Skrevet

Slutta å røyke når jeg testa positiv, og det gikk kjempe bra. Hadde ikke noe løst på røyk i begynnelsen, så kom kvalmen.. Men når den ga seg i uke 16 - 17, da kom suget!! Ei stund drømte jeg om å røyke hver natt.... Nå har det gått litt over igjen.

Skrevet

Et godt råd: les endelig ikke røyker av Alan carr før fødselen. Da får du garantert aldri lyst å ta en sigarett igjen....

hilsen nikotinavhengig i 35 år... som har sluttet :o)

Skrevet

25 år skulle det stå... hehe..

Skrevet

Slutta også med røyken etter positiv test og har ikke hatt noe problem med det, men de siste par ukene har jeg drømt om det om natta ja og hat skikkelig lyst til å ta meg en sigarett innimellom! Ikke ofte, men det hender... Håper jeg greier å la vær å røyke etter fødselen også..

Skrevet

Hei...

DITTO JENTER ;o) jeg har d på akkurat samme måte, teller dagene til jeg er ferdig og til jeg faktisk kan ta meg en røyk...om jeg kommer til å gjøre d, det vet jeg ikke enda men tiden vil vise... Selv sluttet jeg å røyke 11 dager etter pos.test og har nå KUN 33 dager til snuppa vår kommer... Gleder oss masse til hun kommer :o)

Når det gjelder å amme og røyke så sier de på sykehuset at, om du røyker rett etter du har ammet så skal d være lite eller ingeting igjen i melken til neste amming...

LYKKE TIL ALLE SAMMEN SOM SAVNER RØYKEN ;o)

Klem

Skrevet

Forige graviditet sluttet jeg å røyke da jeg testet positivt.. denne gangen slapp jeg heldigvis å slutte å røyke.. hehe..

Skjønner at dere savner røyken, men spebarnsmødre med barnevogn og røyk i hånda er ikke særlig nice!! prøv å hold dere unna.. Det finnes jo ikke noen bedre grunn enn barn for å slutte å røyke.. begynner dere igjen kan det bli mye værre å slutte senere!!

da min venninne fødte for noen måneder siden, gikk jeg samtidig ut av barselavdelingen med ei annen jente som akkurat hadde født.. hun tok med seg ungen i ei sykehusvogn ut for å røyke!!

rart hun klarte seg gjennom fødsele uten å måtte ha røykepause!! hehe

hilsen ex-røyker..

Skrevet

ja, det er ikke spøk dette med røyken!

Jeg klarte ikke å slutte sist svangerskap. Kuttet ned til ca 3 om dagen. Ikke stolt av det, men... Har slitt veldig med dårlig samvittighet overfor sønnen min i ettertid. Tar skylden for hver gang han blir syk, enda det er utrolig sjelden. Men det er slitsomt for meg. (Jadda. Til pass til meg)

Denne gangen har jeg klart å slutte. Sluttet i uke 6. Har gått rimelig bra, men jeg kjenner suget godt av og til. Spesielt når jeg sitter i solen på terrassen med en kald iskaffe.... sukk...

Garanterer ikke at jeg ikke begynner igjen etter fødsel, men håper jeg kan holde det til fest. Da kan jeg jo ikke amme likevel. :o)

Skrevet

Må jo bare legge til at jeg faktisk sluttet å røyke helt uten problemer ETTER at forrigemann ble født. Avskydde hele røyken med en gang han kom ut. Holdt meg i nesten et år.

Merkelige greier...

Skrevet

Jeg også savner røyk sykt mye.. Sluttet og røyke ved positiv test er i uke 28 i morra, men jeg drømmer om røyk..

Skrevet

Godt å se at det er flere som savner røyken!!

Slutta 6 uker før jeg ble gravid, er nå 27+1. Drømmer om aat jeg røyker om natta, og er missunnelig på alle som sitter ute på cafe med kaffe og røyk.......Alikevel håper jeg at jeg ikke begynner igjen før jeg er ferdig med å amme!! Men tror det blir enda vanskeligere etter fødselen enn det er nå. Huff, at jeg skal være så avhengig av de dritt greiene!!

Skrevet

Først: hvorfor starte på med røyken igjen når dere har klart å slutte?? Vil dere gjennomgå det å slutte en gang til? Var det virkelig så gøy?? (For en eller annen gang i livet kommer dere mest sannsynlig til å ville ønske å slutte å røyke,- igjen...)

Jeg slutta å røyke før jeg ble gravid med nr en (og det var et lite h..... La på meg masse og ble så hard i magen at det gikk dager mellom hver bommelom..Skikkelig vondt i perioder..) Skremte meg fra tanken om å starte opp igjen, fordi jeg visste at en eller annen gang måtte jeg slutt uansett,- og ville IKKE gå gjennom det samme en gang til.

For det andre; nå har jeg vært røykfri i 4 1/2 år, og under graviditeten (skjer noen gang ellers også, men mye sjeldnere) har jeg drømt flere ganger at jeg tok meg en røyk (såååå dårlig samvittighet da, men så godt..) og det har vært så virkelighetstro drømmer, at senest i går kveld satt jeg og funderte på om det kunne være sant at jeg har røykt under svangerskapet.... Men fant ut at i en av drømmene var jeg og kjøpte røyk på lokalbutikken,-og det er jeg 100% sikker på at jeg ikke har gjort som gravid. Og sambo har virkelig "nese" for røyk, samt at all røyking skjedde hjemme, og jeg er aldri hjemme på dagtid alene, uten lilleprinsessa...Hadde aldri klart å skjule evt røyking for henne heller.... Drømmer også noen ganger at jeg fråtser mat på kvelder/netter, flere dager på rad. Maten smaker så godt, men dårlig samvittighet etterpå.... Dette henger nok sammen med min andre "sykdom". Led av anorexia som ung, og dette suget henger igjen likedann som røykinga.

Tror vi må la drømmeverden være drømmeverden, og heller tenke på hvor greit det går på dagtid :o) Lykke til alle sammn, husk at dere er røykfrie etter et svangerskap etter røyk,-ikke bli røykere IGJEN da,- PLEASE.....Tenk på barnet og holdninger du overefører til ham/henne, og ikke la røyksuge bli viktigere enn babyen din, for det er DET du gjør om du begynner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...