Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en kjent sak at jeg og svigermoren min har et anstrengt forhold.. Men i går toppet det seg. Jeg og lille knøttet mitt var der og skulle renske jordbær for å lage syltetøy. Halvor er bare 1 1\2 mnde men har måttet begynne med MME fordi amminga bare ble kødd og tull.

Han ble naturligvis sulten og jeg varmet mme til han. Satt og foret han og skulle få han til å rape, vanligvis blir han illsint da fordi han ikke får mer melk med en gang. Så kommer svigermor (som har hele tiden kritisert meg for at amminga ikke funket) og tar han fra armene mine og napper flaska av bordet. Så gikk hun ut i stua og satte seg der med han og foret han! Hva gjør man da?? Fortalte det til samboern som ble dritforbanna, og da ble svigermor forbanna på MEG fordi jeg ikke syns dette var noe alright i det hele tatt! Det gjentar seg hver ******** gang vi er der at hu vekker han hvis han sover, tar han opp av bagen etc.

Hva i all verden skal jeg gjøre? Samboern har prøvd og snakke med henne, men hun vil ikke høre :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off, jeg hadde klikka bananas på henne!!! Snakk med henne du kanskje hun vil høre da...kan jo ikke treffe gutten hvis det skal være slik at hun ødelegger hver gang! Off, nei jeg hadde ivertfall sagt noe hvis det var min svigermor...altså sagt det selv....

Lykke til=) Gir deg en klem=)

Skrevet

Milde himmel for eit kvinnfolk. Det er ikkje lett å gje råd, for vanligvis så er det beste rådet og sette seg ned å snakke med vedkommende, men det ser jo ikkje ut til å hjelpe med dette kvinnemennesket. Sovende barn må da få sove, og mora veit best når det passer å rape. Jenta her og pleier å rape midt i måltidet før ho fortsetter å spise. Det å kritisere deg for at du ikkje får til amminga er skikkelig slemt; går ikkje amminga, nei så går den ikkje. Sånn er det bare og slik har det alltid vert. At du ikkje får til amminga er ikkje din feil, og eg håper du klarer å heve deg over drittpreiket hennas.

Helsing ei som og har kjent på familieproblemer.

Skrevet

Jeg vet.. Vi har snakket med henne om det, for det er håpløst dagen etter når han ikke får sove. Har hatt det gående store deler av natta og på morran i dag med en overtrøtt baby som ikke sovner. Endelig klokka 14 sovna han.

Jeg har lett for å bli litt for fort forbanna og sint når det er saker som jeg må snakke med hu om... Det har jeg prøvd før. Har til og med sagt til henne at "IKKE VEKK HAN! Han har akkurat sovna" Men det hjelper ikke en dritt. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.

Har blitt kritisert mye fra både svigermor, og bestemødre på begge sider for at jeg ikke ammer. Er så vant med det nå at det går inn det ene øret og ut det andre.

Skrevet

Hva med en liten svigermor-timeout?

Si nei til å treffes når hun spør for en periode, ta med deg ungen å gå ut viss hun bare kommer, viss samboeren har prøvd å si noe før så kan han jo gjenta det, eller så bare håp at det vil sette henne i tenkeboksen litt ?

Kansje en barnslig måte å gjøre ting på, men viss dere har prøvd å si noe til henne....

Gjest irismor
Skrevet

Sett hardt mot hardt og si at dere kommer ikke på besøk før hun respekterer dere som foreldre og deres måte å gjøre ting på.

Si også at dere ønsker ikke besøk av henne før dere blir respektert.

Deres barn, deres regler.

Lykke til =)

Skrevet

Det erskikkelig provoserende å lese at ho ikkje respekterer at det er din unge. Eg trudde og at voksne folk forstod at barn må få sove i fred, og om dei ikkje skjønner såpass så burde dei i det minste respektere kva mora ønsker for sitt barn. Her må me vekke lille jenta å gje ho mat kvar tredje time på dagen, for ho var tidlig født og sover mykje, men det er jo litt utenom det vanlige.

Kanskje du kan prøve svigermor timeouten som ho eine her foreslo. Ein er jo ekstra sårbar i barseltida, og det skal jo være ei fin tid for mor, far og barn, og då skal ikkje slike kvinnfolk få ødelegge.

Gjest irismor
Skrevet

Snuppa var 3 dager da vi måtte kutte ut ammingen og gå over til mme.

Ingen krise ikke bry deg om hva andre synes og mener. Går det ikke så går det ikke. Jeg hadde nesten ikke melk i det hele tatt. Fikk ut 110 ml mm totalt fra begge bryst i løpet av 1 døgn. Snuppa er nå 14 mnd og har ikke lidd noen nød av å bli flasket opp på mme. Blir folk av dem også skjønner du ;-) Om svigermor og andre ikke innser det så får det så være. Gi gutten din det han trenger for å bli mett, om det så er mm eller mme.

Lykke til.

Skrevet

Problemet er bare at de bor 400 meter unna, og at hu bare kan gå over jordet ned til oss!

Skrevet

da hadde jeg faktisk dreti i og dratt dit!

Skrevet

Da får du legge ut landminer og bjørnefeller på jordet ;-)

Skrevet

Jeg vet.. Det er det jeg sier også. At det er da utrolig mange som vokser opp på MME og at de er da akkurat som andre unger.....=)

Jeg har ikke mm i det hele tatt jeg nå. Så her er det flaskebarn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...