Gå til innhold

Dere som gikk/er på overtid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når var dere på sykehuset for kontroll? Skal til legen (hvis ikke jeg har født) i uke 41, og da skal han evnt bestille time på sykehuset i uke 42.. Trodde jeg skulle til sykehuset i uke 41 jeg.. Skal føde på Ahus

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm

tror jeg var på overtidskontroll den første gangen på dag 13, skulle tilbake på dag 15 for å legges inn og bli satt i gang dagen etter..

jentungen kom på dag 14...

andre gangen var jeg vel på overtidskontroll en gang i uke 41...

var bestilt ny time uken etter...

men hun kom på dag 7 tror jeg....

første gangen blei jeg sendt så seint til kontroll pga en usannsynlig dårlig lege...

Skrevet

Jeg var på sjekk i uke 40 og ble satt i gang i uke 41, også på ahus. Tror det er veldig vanlig å vente med å sette i gang til uke 42.

Skrevet

Jeg skulle på kontroll 14 dgr over termin, dvs uke 42 +2. Jentungen kom 12 dager over termin....

Skrevet

Jeg skulle på overtidskontroll 14 dager over, men natta før kom han ud selv=)

Skrevet

jeg hadde time på sykehus 14 dager på overtid.. blei sendt hjem igjen med ny time 16 dager på overtid! 17 dager var han ENDELIG hos oss!!!

jeg fikk beskjed av min lege at jeg helt sikkert blei satt i gang på første time, så fikk en skikkelig knekk når jeg ble sendt hjem.. gråt nesten konstant fram til neste time og null søvn..

men er man forberedt på det, så er det letter å takle det! hadde jeg klagd mere hadde de nok satt i gang før..

Skrevet

Takker for svar:) Terminen er på lørdag så kan jo tenkes jeg slipper å gå på overtid... *håpe håpe*

Skrevet

Jeg fikk time til overtidskontroll kl. 9 om mårra'n 14 dager over termin.

ca 3 timer før det lå jeg med gutten i armene, så slapp akkurat å bli satt igang;)

Skrevet

jeg var på overtidskontroll i uke 41 og ble satt i gang i uke 42. Men nå var jeg på kontroll hver uke uansett da..

Gjest irismor
Skrevet

Snuppa kom 11 dager på overtid og det var et forbanna pes med Ahus. Hadde overtidskontroll 5 dager etter termindato (21/4/06) Altså den 26/4/06 hos min fastlege, han fant ikke hjertelyd. Så det ble i full fart til Ahus. Der ble det på ul konstatert grumsete fostervann og overlegen bestemte at jeg skulle settes i gang straks. Ble sendt opp til føden. Møtte ei skikkelig drittkjerring av en gynekolog. Fikk klar beskjed av henne at det var hun som bestemte hvem som skulle settes igang. Ikke en jyppling nede på poliklinikken (overlegen faktisk). Jeg stod på mitt og ga meg ikke. Fikk beskjed om å komme igjen dagen etter. Kom dit dagen etter og fikk beskjed at det ikke ble noe igangsetting før i morgen. Det ble tatt en ul etter mye om og men. Men nei vi fikk komme tilbake dagen etter (den 27/4/06). Det er greit sa jeg men blir det ikke satt i gang da så skal jeg love dere at dere er på forsiden av alle aviser dagen etter. Kom tilbake den 28/4/06 og ble etter mye om og men undersøkt igjen og det ble satt inn en ballong. Fikk beskjed om å komme tilbake den 29/4/06 for mer. Den 29/4 ble jeg lagt inn og fikk tablettkuren den dagen og den 30/4. Ingen effekt. Så var det 1/5 og da var det røddag så det ble det ikke noe mere igangsetting (for det gjør man ikke på rødedager). Den 2/5 så tok de vannet kl 10.30 ble satt på riedrypp. Kl 15.00 sa jeg til samboeren at dette ender i et keisersnitt, bare vent å se. Kl 20.00 kom det en annen gynekolog inn og sier at dette her er ikke bra for meg og barnet. Mens hun står å sier det så blir hjertelyden til snuppa borte. Da ble det liv gitt. Kl 21.30 så er snuppa ute med et hastekeisersnitt. Reiste hjem den 4/5 nektet å bli der et sekund lenger. Føden var en ting, men barsel var rene helvete.

Hvis du ønsker så send meg et pm så skal du få navnet på drittkjerringa så du er litt forberedt på hva som kan møte deg.

Skrevet

jeg var oxo på ahus..var der 13 dager på overtid,de gjorde ingenting før dag 15 å snuppa kom dag 16.. (opplevde oxo at noen der sa vi setter hu i gang nå,men noen andre nektet igjen) skikkelig irriterendes!! føden er helt topp..men ikke så fornøyd med barsel!

Skrevet

Første gangen fødte jeg for egen maskin på dag 14, hadde time til i gangsetting over helgen.

Andre gangen var ul-terminen min feil og dermed gikk jeg ikke til kontroll, men fødte 19 dager over mensterminen som da viste seg å være riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...