Gå til innhold

Da har jeg født


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår kom den 070707, så for oss ble det ett virkelig lykketall. Gikk hele fredag og kjente på litt murringer og tenke at det kanskje kunne være noe på gang, kon en og annen rie innimellom også. Kl 1830 begynte det og ta seg litt opp, men det var veldig uregelmessig. Kl 0830 fikk jeg jordmor på besøk for en liten kontroll, var bare 1-2 cm kunne vare fødsel, kunne gå over. Jeg spurte om det var ok å legge seg litt i badekaret og det var det, fikk beskjed om å ikke ligge lenger enn 15-20 min av gangen. Var det fødsel på gang fikk jeg beskjed om at det kunne ta seg opp eller det kunne gå andre veien dersom det ikke var noe. La meg i badekaret, det var godt. Hadde bare 2 rier på 20 min. Gikk inn på sengen å la meg etter dette. Da tok det seg kraftig opp. Gikk på do etter ca 40 min, da kom det endel friskt blod. Ringte jordmor og hun sendte meg i ambulanse til kk. Ble innlagt ca 1125. Der var det endel leger og jordmødre som skulle sjekke meg siden det hadde kommet friskt blod. Dama som undersøkte meg var ganske brutal kjørte på under riene også. Hadde 3-4cm da jeg kom inn. De tok vannet for å kunne feste en elektrode på hode til babyen. Jeg måtte spørre flere ganger etter epidural, var som om de ikke ville høre meg. Til slutt var det en mannlig lege som gav beskjed om at det var bare å bestille. Hadde veldig smertefulle rier. de var så sterke at toppene ikke kom med på skjemaet. Tror jeg var nærmere 6cm da den begynte å virke. Da kom pressetrangen. De 4 siste cm var borte i løpet av 45min, så her gikk det unna. Hun kom med ut med armen samtidig som hode, selvfølgelig da hun stod midt i åpningen var rien over (det var jævlig) satte da i ett lite hyl (var vist ikke så veldig høyt som jeg trodde selv). Så var det en pressrie til og det var over. 2 timer og 20 min fra jeg ble innlagt. Vi viste ikke hva vi fikk så det var ganske spennende. Jenta vår skal hete Mathilde og var 49cm og 3100gr og 34 cm i hode. Hun er bare utrolig grei og vakker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse! Kos dere!

 

*gleder meg til det er min tur:)*

Skrevet

Gratulerer med liten jente

Skrevet

Mange gratulasjoner fra meg også!!!

Skrevet

gratulerer med baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...