Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Vet ikke helt hvordan det er med allergi å sånn jeg da det kommer til sjømat... Selv var jeg veldig allergisk da jeg var liten,men er det for tidlig å prøve ut dette på Lukas?? Takk for svar!!
Sjefsmegga Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Så lenge det ikke er skalldyr allergier i nær familie så skal ikke det være noe problemer.. Har har vi latt barna smake på all mat vi spiser fra de var 1 år gamle.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Om du var allergisk ville jeg ikke gitt nå nei. Er det allergier mot en bestemt matvarie i nær familie (f.eks skalldyr, jordbær, nøtter el) så anbefales det å vente med å introdusere matvaren for barnet til barnet er 3 år. Jeg var også allergisk mot krabbe som barn så mine får ikke skalldyr før de er over 3 år. Er bare eldste som har fått da, han er 4,5 nå og det gikk fint, men han likte det ikke ;-)
mor_til_Kristoffer Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg ville også tatt med i betraktningen at både skalldyr og jordbær er alergifremmende matvarer, så dersom du selv var alergisk ville også jeg ventet med å introdusere dette til passerte 3 år! Det er masse andre gode saker som kan testes... så jeg ville ikke utfordret skjebnen på den måten....
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 Ok takk for svar:) Da venter vi ettersom jeg ikke tålte det da jeg var mindre... Takk igjen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå