Gå til innhold

Dere som har flere barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som opplever at når man får ett nytt barn så skjønner man plutselig ikke hvordan man synes det var slitsomt å ha det/de barna man hadde før? Husker da vi fikk nr 2 og han vokste til så kunne vi ikke lenger skjønne hvordan vi noen gang synes det var slitsomt med bare ett barn, å ha bare en er jo ingenting det. Nå som vi har fått nr 3 synes jeg nærmest det var ferie da jeg hadde med meg kun de to "store" (2,5 og 4,5 år) på en dagstur til byn uten babyen, eller omvendt, å kun ha babyen her hjemme. Mamma har tilbudt seg å ha begge de to store noen dager neste uke og vi begge synes det skal bli deilig med litt barnefir, men det er jo ikke helt barnefri da siden babyen er her, men det er jo bare ham det og vi er jo to, men da eldste var baby synes vi det var SÅ slitsomt å ha en liten baby, hehe... Merkelig hvordan en forandrer mening, men det er vel kanskje erfaringen som gjør det? Ikke vet jeg. Andre som også har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to tette (2 år imellom) og jeg sier bare. AMEN!! Hehehe

Skrevet

Nå har jeg to (19 mnd og 4,4 år) og synes det er luksus hvis jeg bare blir "kvitt" en av dem for en liten stund (samma hvilken). Hvordan i all verden kunne jeg være sliten da jeg bare hadde ett barn? Hehe. Har lurt på om det vil føles sånn når vi får tre, og det høres jo sånn ut ja.

Skrevet

Ja jeg har det sånn (=

Nå er minstemann her blitt 10 uker og jeg kan ikke si jeg er mye sliten nei. Han er en så rolig og fin baby. Vi stresser overhodet ikke med rutiner og han sovner greit på kvelden. Eneste er at jeg merker jeg blir litt stressa når han først gråter litt og det kan hende skjer annenhver dag kansje.. uff bortskjemt..

Og jeg tar meg i å tenke ofte..."hva var det som var så slitsomt med baby igjen?"

Jeg tror det er en blanding av erfaring, mer rolig med nr.2 derfor roligere baby og det faktum at han på 3 år krever så sinnsykt mye mer av meg enn lille babisen (-:

Skrevet

Vi har og 2 tette, og er helt enig med deg!

Det kommer nok til å gå en stund før vi evt får 3 mann, hehe!

Har prøvd å gå alene med begge to og handle - helt umulig, alltid en som stikker av, legger seg ned eller raser noe i en eller annen hylle, mine to umuliuser, hihi!

Skrevet

Jepp. Særlig når en er i trassalderen og en er baby med lite søvnbehov :-/

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Er SÅ enig med deg,selvom vi bare har 2=))

syns det var en mye større overgang fra 0-1 enn1-2=)

Skrevet

Har det akkurat sånn selv. Jeg har en på 9år, ei på snart 2 år og en baby på snart 3 mnd...og må si at jeg kan ikke fatte og begripe at det var slitsomt med bare 1 eller to barn...det var jo INGENTING i forhold til det jeg har nå med to tette og en stor som alle 3 krever seitt på hver sin måte...og gjerne så totalt koliderer disse behova med hverandre. Så jeg kan sitte med en unge på puppen, greøtskjeen i andre hånda mens jeg mater henne på 21mnd...og skal hjelpe han eldste med et eller annet..være seg lekser..eller datatrøbbel...

Så fort jeg har skifta en bleie så m¨å jeg til å skifte en bleie til.og så er det mating...og mating og atter mating! Er jeg glad besteforeldra stiller opp og passer de to eldste så jeg får avlastning og litt alenetid med minsta...ja...utrolig glad.. Nå er jeg og minsta alene mens de største er på ferie med besteforeldrene...og vi nyter hver eneste dag :-)

Skrevet

Hehe...Kjenner til det ja! Fikk svettet skikkelig for noen dager siden. Måtte på butikken og alle tre ungene var hjemme og mannen har pollenallergi og kunne ikke gå ut fordi det var ekstrem spredning, så jeg tenkte at dette ordner jeg. Fikk smurt de to store med solkrem mens mannen bysset på mini og de løp ut, eldste ville sykle på sykkel og mellomste på traktor. Så ble mini lagt i vognen, god og mett og, trodde jeg, trøtt. Så gikk vi. Turen til gikk fint. Mini lå våken i vognen og kikket, mellomste trødde fint på trakotren og eldste syklet langt i forveien, kom tilbake og syklet frem igjen. Inne på butikken derimot...phu...er glad det er en liten lokalbutikk hvor vi kjenner folk godt. Først var det mellomste som ville ha kjærlighet på pinne. Han fikk så klart ikke det, han begynte derfor å slenge kjærlighetene utover gulvet på butikken. Samtidig maste eldste om is, men de hadde alt fått en is hjemme så jeg sa nei (dummeste jeg kunne gjort kom jeg på etterpå, en is ville roet dem) så da ble han sint, kalte meg dumme mamam og sa han skulle knuse skoene mine (???) og løp ut av butikken og akkurat da satte mini i å vræle for full hals. Så dermed hadde jeg en illskrikende baby, en 4 åring som var stukket av og en 2 åring som kastet varer utover gulvet. Gjett om jeg var stresset da? ;-)

Heldigvis ordnet det seg. 4 åringen hadde satt seg pent ned utenfor på trappen viste det seg, jeg fikk løftet opp babyen og roet ham og en jeg kjenner litt hjalp meg med å putte kjærlighetene på plass igjen og roe ned 2 åringen. Turen hjem ble likevel ikke så hyggelig, 4 åringen gikk det greit med, han syklet fint hjem selv, men 2 åringen streiket og babyen begynt eå vræle igjen så da ble det vogn i en hånd, 2 åringen i den andre (nektet egentlig å gå) og dytte vognen foran seg med magen. Siste gang på en stund jeg tar med meg alle tre alene på butikken ja!

Skrevet

Traktor i en hånd, 2 åring i en og vognen dyttet med magen skulle det bli.

Skrevet

Hehe, jepp. jeg har fire tette og det er jo ingen sak å bare ha tre hjemme:)

Og så passer jeg en annen tre ganger i uka, og når hun drar har jeg bare mine fire, skikkelig avslappende;)

Skrevet

Eller to i trassalder og en baby som nekter å ligge alene for det meste og derfor kronisk må bæres...Og bleieavvenning på dagtid på en! Jaja, det er da heldigvis mye gøy og kos også da!

Skrevet

De som får 3 barn på 4 år fortjener jammen diplom spør du meg. Syns det er litt av en bragd! Jeg har bare to, den ene er 9 år og den andre snart 2 år. Syns egentlig ikke det var så slitsomt å få nr 2 jeg. Men siden jeg ikke kan tenke meg flere så er det nok mer slitsomt enn jeg orker å ta innover meg. ;o)

Skrevet

Sånn er det her også, har tre tette ( 4 år og 4 mndr mellom eldste og yngste), å ha 1 eller 2 hjemme eller med seg på ting er jo ferie!! Helt ærlig så er det ferie å slippe unna midterste, han er verdens snilleste når jeg har han alene, men med en gang storebror eller lillesøster er i nærheten blir han til en PØBEL!!!!!!!!!!!!!!

Så jeg er helt enig mede dere over!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...