jente08&jente2010<3 Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 har som sagt fått igjen gamlejobben min, så heldig som jeg er:) skal bare gå som ringevikar, men vet jeg får jobbe fullt opp, ettersom det alltid er manko på folk der.! så sånn sett belaster jeg ikke arbeidsplassen min med svangerskapspenger og alt sånn! men når burde jeg fortelle at jeg er gravid? jeg er nå i min 15 uke...! Dette er en jobb med psykisk utviklingshemmede, så det er endel tunge løft og sånn, men kan det skade? eller burde jeg få tilrettelegging? håper på et svar eller to:)
Kari :) Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jeg ville sagt d med en gang, da kan de ta hensyn til at du er gravid! De synes sikkert det er koselig siden du har jobbet der før, da kjenner de deg jo!
twoboys & a girl Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Du burde si i fra så de kan ta hensyn til det. Vet ikke om dere har aggresive brukere som slår eller noe .. Men gratulere med jobb og lykke til videre;o)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 ikke for og legge demper på gleden, men jeg synes i grunnen at det er ganske frekt og gå og be om og få jobben tilbake uten og fortelle om at du er gravid, for så og be om tilrettelegging. En ting hadde vært om du var helt i begynnelsen av svangerskapet, men du er jo pokker meg snart halvveis! Og de fleste vet jo at man ikke jobber fult ut i en jobb som er belastende. Skjønner at du trenger penger osv. og saken hadde vært en helt annen om du var ærlig fra første stund, noe du overhode ikke er. Dessuten må du ha jobbet de 6 av de siste 10mnd for og få foreldre penger, og det har du ikke gjort, så du vil uansett ikke få noe annet en den usle engangsstønaden. Kanskje ikke så lurt og leve på samboeren din likevel?
jente08&jente2010<3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 men herregud, er du bare ute etter å ødelegge for alle andre eller? dette syns jeg var veldig stygt skrevet... greit at du har din mening, men er faktisk lov til å tilrettelegge ordbruken din på en annen måte! du vet ingenting om meg heller! så hva slags rett har du til å si at jeg lever på samboeren min? jeg er utdannet hjelpepleier, jeg har hatt en 75%stilling i over 2 år på et annet sted innen Psykisk utviklinshemming, ved juletider ble jeg sykemeldt, pga at jeg var igjennom en ganske stor kjeveoperasjon, pga at jeg er født med hemofacial microtia, hvis du vet hva det er?noe jeg regner med at du ikke vet. det vil si at visse deler på kroppen får ikke utvikle seg helt, og det vil da si at mitt høyre øre er ikke utviklet, og jeg er døv på det øret, og at kjeven på høyre side heller ikke ble helt bra, så den har vært skakk...!så den har jeg endelig fått rettet opp på, etter å hatt 23 operasjoner på både øret og kjeven gjennom livet, så har jeg tilbrakt mye tid på sykehuset. det tar langt tid å komme seg etter en sånn operasjon, iallefall så lenge man må spise flytende mat i 3mnd borimot etterpå, og opptrening osv og talerpedagoger og alt som fins!!!! derfort har ikke jeg jobbet i det siste, for jeg har gått SYKEMELDT! og den kontrakten jeg hadde på det stedet med 75% gikk ut den 30\6!pga at det var en vikarkontrakt for ei som var i permisjon! så joda, trenger bare jobbe to eller 3mnd til for å få opparbeidet meg svangerskapspenger. så jeg har faktisk ikke snyltet på noen som helst. og grunnen til at jeg ikke har fortalt at jeg er gravid, er for at jeg mener at det ikke har noe å si, så lenge de ikke skal ha noe med utbetalingsgreier eller noe angående svangerskaps penger å gjøre! det burde du ha lest i HI mitt!!! og hun jeg snakket med, som er personalansvarlig på jobben, sa jeg ikke trengte å nevne noe om det!!! føre jeg selv ville!!! jeg blir direkte såret da folk påstår sånne ting, kansje dumt å legge ut om hele livet mitt...men jeg føler at for å få dumme folk som deg anonym til å forstå, så må man bare det!!!!jeg snylter eller lurer ingen! men greit, mener du det, er det din mening!!! håper virkelig ikke det fins så mange andre folk her i verden som er som deg!! føler du fikk begeret til å renne over nå. men det var vel det du ønsket??
jente08&jente2010<3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2007 hvis det er du som skriver det ut av svaret på ditt innlegg over her...så syns jeg det er usakelig. og hvis du mener jeg er hormonell, så tror jeg heller du skal se på deg selv....
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 nei, det var ikke jeg som skrev første innlegget her, men jeg er faktisk litt enig. Hvorfor gikk du og dytte det opp hele tiden da? Herre, la det nå ligge.!
jente08&jente2010<3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2007 jeg mener bare det, at folk trenger ikke å svare sånn, selv om man kan være anonym eller ikke! så lenge man ikke vet bakgrunnen orntlig i en sak, så trenger man ikke gi sånne svar!
Krokodillemor Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Du trenger ikke å la være å løfte hvis ikke det er problematisk for deg å gjøre det. Si i fra når du synes det er på tide.
jente08&jente2010<3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. juli 2007 Tusen takk for koselig svar:) ja, er vel bare å gjøre det:) er jo masse hjelpemidler også
petite fleur Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Men i alle dager for noen anonyme grinebitere da! Noen er virkelig bare ute etter å slenge med leppa.... Du bør være forsiktig med løft da det kan fremme bekkenløsning. Lykke til i jobben fram til termin:)
JANUAR GLEDE Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Årsaken til at jeg meldte meg på bim var jo å kunne dele erfaringer, få og gi råd, støtte hver andre når det er noe vi trenger å få støtte for! Jeg synes hele poenget blir borte etterhvert som folk sårer hver andre og skaper unødvendige negative, stemninger:( Veldig trist!!!!!!!!!
brummemamma- Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 For å unngå egne plager bør du gjerne fortelle at du er gravid, unngå løft o.l. Utenom det har de ikke noe med det på jobben foreløbig, så det er for din gen del du bør fortelle det. Synes det er flott at du skal jobbe nå før barnet kommer, eter operasjonen din ) I Norge er det heller et problem at folk ikke får barn fordi det ikke passer i forhold til jobb eller utdanning, enn at folk snyter på samfunnet. Lykke til med jobben.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #15 Skrevet 11. juli 2007 For å dele erfaringer og svare på spørsmål, må man innimellom også komme med svar man ikke ønsker seg. Jeg er faktisk enig med anonym og ble heller paff her jeg satt og så det essayet anonym fikk tilbake. Hjelpe meg.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #16 Skrevet 11. juli 2007 nettopp! da var det ikke bare jeg som reagerte. jeg ble vel heller paff da jeg så at hovedinnlegger hadde lagt ut en ny tråd, rettet mot svaret mitt i innlegget hennes. og så snakker hun om modenhet. hilsen jeg som svarte "lite hyggelig" øverst i dette innlegget
"gullet" Skrevet 11. juli 2007 #17 Skrevet 11. juli 2007 kjære vene, få ut aggresjonen og usikkerheten deres på andre enn de her inne, og da mener jeg gå en tur eller gjør noe annet fysisk og få blåst ut litt
"gullet" Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 forresten, gratulerer m vel overstått opperasjon og med det spirende livet... ingen andre enn deg som kjenner hvordan du klarer og jobbe, lykke til i jobben. klem
prøvekluten+3små Skrevet 11. juli 2007 #19 Skrevet 11. juli 2007 syns de som er anonyme og skriver slik dritt hvertfall skulle ha mot nok til å stå for det med nick da..må jo gå an å si meningen sin her uansett hva en mener..derfor det kalles DEBATTsider vetu;O)
jente08&jente2010<3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. juli 2007 jaja,såklart, man må jo si det man mener:) Er en debatt side ja:) men jeg mener at da trenger man ikke være anonym og at man kan ordlegge seg orntlig!!
prøvekluten+3små Skrevet 11. juli 2007 #21 Skrevet 11. juli 2007 det var nettopp mitt poeng med forrige innlegg ja;o) mener om de skal gi deg usaklig pepper,så bør de hvertfall kunne stå for det..
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 11. juli 2007 #22 Skrevet 11. juli 2007 Jeg hadde tatt ett par måneder ektra perm. Med en gang jeg fant ut jeg var gravid igjen sa jeg ifra til jobben. Fikk da jobben tilbake med en gang. Ingen problem att jeg var gravid. Syntes det var veldig greit å si det med det samme slik att de kunne ha god tid å planlegge videre. Jeg jobber også med meget syke ungdommer. Mange tunge løft men forventer ingen tilrettelegging. Bruker hjelpemiddler så da går det strålende. Er frisk som en fisk så da må jeg jo også klare å gjøre jobben min. Er man vant til å jobbe litt så tåler også kroppen det got. Tulla på 13 måneder ble frisk som en fisk selv om jeg jobbet til perm håper det samme med denne tulle. Masse lykke til. Ikke ta sorger på forskudd går bra =0)
Ioren Skrevet 12. juli 2007 #23 Skrevet 12. juli 2007 Ville bare ønske deg lykke til med jobben Husk å passe på deg selv, ikke slit deg ut Trenger du tilrettelegging så ber du om tilrettelegging. Personlig ville jeg nevnt at jeg var gravid ganske snart, men dette velger du selv, du må vel strengt tatt ikke før 3 mnd før fødsel (eller permisjon) mener jeg å ha hørt.....
Gjest Skrevet 12. juli 2007 #24 Skrevet 12. juli 2007 Ønsker deg masse lykke til med jobben Jeg ville vært forsiktig med tunge løft i svangerskapet, og av den grunn fortalt om graviditeten. Men kjenn etter hva som passer for deg. Man har ingen plikt til å fortelle om graviditet når man begynner i jobb, og desverre blir en del kvinner diskriminert fordi de skal ha barn. Og du skal jo være ringevikar, og da har det ikke mye å si for arbeidsgiver at du er gravid. Det ville vært annerledes med fast stilling, for da måtte du fått en vikar når du tar permisjon. Så da trenger arbeidsgiver å vite det i litt god tid. Ikke bry deg om de anonyme som svarer deg frekt, og ikke engang tør signere innleggene med nick. De fleste kvinner føder faktisk barn, og de fleste kvinner trenger en jobb for at økonomien skal gå rundt. Enda er det enkelte med litt gammeldagse holdninger som mener at kvinnene skal ta all belastningen økonomisk når det gjelder å få barn. Og at fødslene helst skal tilpasses at det passer arbeidsgiver. Lykke til i jobben, og fortell det når du har lyst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå