Gå til innhold

Noen som har unger som er testet for ADHD eller hyperaktivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos helsesøster med 4åringen i dag, og hun skal skaffe en time til PPT kontoret for meg, og så skal vi teste gutten vår. Noen som vet hvordan dette foregår, om det tar lang tid, hvilke typer tester de tar osv? Hun snakket om at de kanskje skulle være med han i barnehagen og følge med på oppførselen hans osv. Er det vanlig? Skal de gjøre det samme hjemme hos oss også?

Håper vi får dette overstått med før han begynner på skolen sånn at han kan få hjelp, hvis det skulle vise seg at han lider av ADHD. Sånn at han slipper å slite på skolen unødvendig.

Håper selvsagt at han ikke har det, men vi har jo en sterk mistanke.

Noen som har vært gjennom dette?

(skriver om det her inne, for på ADHD debatten er det veldig lite aktivitet.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen personlig erfaring på hjemmebane, men jobber med spes.ped. i jobben min:0)

Det er ingen fysiske tester som kan diagnostisere ADHD. Men dere hjemme vil måtte fylle ut et omfattende (men greit) skjema. Det samme skal barnehage/skole gjøre. Observasjoner fra PPT's side kan også være aktuelt. Prosessen kan ta noe tid.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har ei søster som begynte på utredning for ADHD for ca ett år siden, og hun har enda ikke fått diagnosen, men har begynt på medisin for å se om det hjelper. Så jeg vet at det kan ta tid. Men lurte på om det kanskje var vanskeligere eller lettere med små barn. (søsteren min er 30 år).

Men takk for svar! Da vet jeg litt mer :-)

Skrevet

Vi har holdt på siden 2003...

Har enda ingen diagnose,men nå presser jeg på for at ting skal gå litt fortere.

Det er stadig venting og venting og venting.

Men ppt kan kun veilede,ikke stille diagnose eller medisinere.Da må du henvises til Bup,og der er det som regel laaaange køer.

Jeg syns hele tiden at det er ett skritt frem og to tilbake,men mulig andre er heldigere enn oss.

Sønnen vår er 6,og begynner på skolen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...