Gjest_1001 Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har en sønn på 15 mnd. I teorien ville jeg ha en til når han var tre år, men det er jo bare to år til... Gusje, tviler på at jeg blir klar til den tid. Jeg har foreløpig bestemt meg for mellom 2 og 8 år frem i tid ;-) Hvordan tenker dere andre...?
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jobber med siste...tror jeg;0) Når bebissen kommer, er de andre ungene 11, 6 og 2 år. Gleder oss masse!!
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 OBS: Husk på at det er noen av oss som har "bare ett barn" som ikke skal ha flere, heller..... Og det er jo ikke sikkert at det er selvvalgt at vi skal ha "bare ett barn"... For vår del er det helsemessige årsaker til at vi har "bare ett barn". Det er dessuten ikke "bare, bare" å ha "bare ett barn"... Sorry, ble litt støtt av skrivemåten din, HI.
suseduse Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 jeg også hadde tenkt å begynne å prøve igjen når min er rundt to år for da er vi gift men om jeg er klar veit jeg ikke er et år til.. ingen vits i å stresse, er det vel? litt seint å ombestemme seg når ungen er her ta tiden til hjelp!
Stor_smil Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Hadde lenge en sånn rar følelse om t det ville bli ett svik ovenfor minsten om jeg blr gravid igjen. Nå er han 20 mnd og denne følelsen forsvant sånn plutselig..hihi, tror etter mye samvær med gravide og nyfødte gjorde at jeg ble litt verpesjuk. Jeg har hele tiden sagt 3 år MAX 4 i mellom. Så vi får vel begynne å sette igang snart, må bare få samboeren med på tanke først
candyland Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 tipper nestemann kommer rundt den tiden gullet begynner på skolen. men vanskelig å vite nå egentli, kanskje vi bare skal ha en??
Dolla&Heidi&spire Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Har ei jnt på 14 mnd, og sluttet på pillene for et par dager siden. Så nå setter vi i gang!
Gjest_1001 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2007 Åååh, nei, ikke føl deg støtt... Var kanskje jeg som ordla meg litt feil. Meningen var å sikte til de som ikke har en skokk med unger fra før. At det bare var dem med et barn jeg tenkte på, og som skulle ha en til. Og litt på mellomrom mellom nr 1 og nr 2. Hvem vet, kanskje blir jeg en av dem som "bare" har et barn selv til slutt. Prøver å leite etter en god tid å planlegge på, men det finnes ingen gode tider foreløpig. Jeg føler med dem som ønsker seg mange barn og ikke kan få mer enn ett, eller kanskje ikke noen i det hele tatt. Det er svært urettferdig at det skal være slik. Jeg bukker og neier, og ber om største unnskyldning for skriveleifen min!!!
Stor_smil Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Kakao: Forstår godt at du ble støtt, for det er nok sensitivt for deg å ikke kunne velge selv om dere vil ha flere barn eller ikke. Jeg tror ikke HI mente det på den måten du oppfattet det da, hun mente nok ikke at det er "bare" å ha ett barn.. det er nok mer en måte å skrive på. Så ikke ta deg nær av det, det var nok på ingen måte rettet mot den måten du følte det ! Klem til deg
Mine <3<3<3 Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Snuppa er 16,5 mnd. Tar vel sagt at jeg helst vil ha 3 år i mellom, men tror kanskje det blir vanskelig med tanke på når jeg er ferdig på skolen og starter å jobbe i forhold til økonomi, så toppen 4 år i mellom da tenker jeg.
Gemini77 Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Vi har en sønn på 16 mnd og hadde tenkt til å starte nå til høsten, men siden vi skal gifte oss i januar så venter vi til januar med prøvingen.. :-)
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Det går greit! :-) Men jeg vil bare sette fokus på at det er ingen selvfølge å få barn, eller noen selvfølge å få mer enn ett barn. Og at det kan være så forskjellige årsaker til dette. Dere får ta dette som et lite hint til at skrivemåte og ordvalg av og til betyr ganske mye... :-) Nå er den faktiske situasjonen her i huset at vi faktisk har to barn, da, men eldstemann fikk ikke leve, så i praksis så har vi likevel bare ett barn i hverdagen... Dermed ikke alltid like lett å la seg rive med i "planlegging" av når man skal få barn nr 2, 3, 4 osv. .......
mamma og my Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Nå jeg føler meg klar for det! Vesla er litt over året, og trenger meg såpass mye at jeg rett og slett ikke er klar for å tenke på graviditet og barn ennå. Men den dagen kommer sikkert...
Økologisk_knekkebrød Skrevet 11. juli 2007 #15 Skrevet 11. juli 2007 Skal ikke ha flere enn ett. (Pga helsa mi.)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. juli 2007 #16 Skrevet 11. juli 2007 Jenta vår er snart 6 mnd. skulle helst vært gravid i går. Så vi "planlegger" neste.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #17 Skrevet 11. juli 2007 Lillesnupp er 14 mnd nå - begynte å prøve på nr 2 i januar - sa i mai - så nå prøver vi igjen
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 Har ei på 1 år å både jeg og sambo begynner å bli klar for en til. så kansje innen 1 år ?
*Kleopatra Skrevet 11. juli 2007 #19 Skrevet 11. juli 2007 Om 3-5 år kanskje? Han her er 16mnd nå. Må si jeg er helt imponert over dere som er klar igjen for en til så tidlig, tror dere må ha hatt en greit svangerskap og snille barn, hehe;-)
hit og dit Skrevet 11. juli 2007 #21 Skrevet 11. juli 2007 Me begynner prøvinga på nummer to om eit år. Da er Tuva eit år gamald. Eg var sjølv enebarn i nesten tolv år før foreldra mine fekk to til, så eg er vel forberedt på at det ikkje alltid går som ein håper. Dersom eg er så heldig å få det som eg vil så ønsker eg fire born, men kvart barn er ei velsigning i ei slekt som ikkje er så veldig fruktbar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå