Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Etter 1mnd at Endre er født kommer min fødsel historier for dere som er inntresert i å lese! ) Natt til søndag 10juni våknet jeg av at jeg måtte på WC å tisse, mens jeg gikk inn på badet sa detliksom plopp og noe ekkelt kom ut... etter litt frem og tilbake på DIB ble vi enige om at det var slimproppen som hadde gått... La meg igjen ved 03 tiden, ble jo litt gira for jeg syns også det var litt mer på gang! Lå mest å halvslumret til klokken var 05 og da begynte det å bli 10min mellom hver ri.. ringte JD klokken 05.30 og ble enige om å møte henne klokken 06.30 på sjukestugu.. vekte sambo som var helt i ørska og skjnønte ikke helt at ting var på gang.. han ringte svigers som kom opp for å passe snuppa til hun våknte for så å ta henne med ned til seg.. jeg tok en god varm dusj, litt mat, pakket litt mer til meg selv og litt mere til snuppa... på sjukestugu undersøkte JD meg og var da 3cm åpning.. ) ambulansen kom kl.07.00 og jeg og JD satte oss inn og sambo kom eter med bilen vår... nærmeste sykehus er 2timer unna og derfor ambulanse og sambo etter i bil! ;o) i bilen nedover halvslumret jeg litt, men riene ble litt sterkere og np med 5-10min mellom.. ankom sykehuset kl.09.00... der var det fullstendig kaos!!!! maaange fødende! ble tatt til registrering og da tabbet jo riene av.. (( fikk beskjed om å ta en tur ut å finne på noe hyggelig sammen og helst gå, myyye... merket og selv at jeg hadde god effekt av å gå, de kom hyppigere og oftere! ) kom inn igjen på sykehusety kl.13.00 og da ville jeg aller helst oppi et badekar, men begge fødestuene var opptatt! ( ble undersøkt og hadde 4cm åpning... og nå ble det vondt, pustet og gråt meg gjennom hver rie og hang meg på sambo... kl.14.00 fikk jeg endelig fødestue og samme stue som jeg hadde da snuppa ble født! ) da fikk jeg endelig lystgass, noe som faktisk hjalp på meg denne gangen!!! )) det var godt, men gud så dum jeg følte meg i sterten, dritings.. hehe... nå ble det raskt værre og tettere mellom hver og ville i grunn ha epidural, men valgte å prøve slik lokal saltvann greier (vepsestikk).. var helt gåen i ryggen da jeg ikke orket å sitte/ligge, funket best for meg å stå/gå... fytti rakkern å vondt det var!!!! svei noe forferdelig, men det bedøvde smertene ganske bra i ryggen... begynte etter hvert i magen og, da ville JD sette det er og, men det kunne hun bare glemme ja.. ;oD sjekket meg en gang til og nar var det 8cm åpning!!!! ikke rart at det var tette og så vonde rier da... ble bare kjempe glad.. hun tok samtidig vannet og satte på en slik dingse boms på hodet til lille snupp for å følge med på hjerte o.l på han underveis.. plutselig merker jeg litt trykke trang og vil trykke.. presser litt uten "lov" av JD.. kommer meg opp i stående på gulvet og blir da plutselig beordret av JD, barnepleier og sambo legg deg.. men prøv å legg deg ned i ei seng midt i ei riie dah!!! ble litt sinna der og da, for jeg skjønte ikke hvorfor jeg måtte legge meg ned.. de styra og heiv med på rygg, til side og side... da legen kom inn skjønte jeg hva de hadde sagt til meg og jeg skjønte alvoret.. pulsen til lille snuppa hadde gått ned ifra 140 til 40-.50 på ett blunk og uansett hvordan jeg lå så ble den ikke bedre... de ville ha lille snupp ut fort.. så han ble tatt med vakum, det var ikke så veldig godt, men glad jeg fikk litt hjelp slik som situasjonen var! ) presset på han i 12 min.. kom opp på brystkassa mi der han ble massert, sug og fikk 02, og plutselig skreik han og jeg kunne slappe av og få se på det lille nye nurket mitt ordentlig! sambo klippet navlestrengen og jeg ble sydd, revnet en del da de måtte ta han med vakum, men pytt pytt... sydde vel en 8 sting.. og de har jeg ikke merket noen ting til!! )) han var 3770gr, 51cm lang og 35cm rundt hodet... Endre skal han hete... hadde gruet meg kjempe masse til fødselen da jeg hadde en lang, tøff og ikke så lett fødsel med snuppa som varte 26timer... men dette her var jo bare "barnemat" i forhold!! jeg følte jeg var med hele tiden, jobbet MED riene og kjente at jeg hadde effekt av det jeg gjorde.. kjente i tillegg at jeg måtte presse og klarte å presse denne gangen! så fødsel nr.2 var mye lettere hos meg ja.. fikk en kjempe fin fødsel som ikke har satt skrekken i meg igjen! ;o) så nå sitter jeg her hjemme med to små... snupp på 1mnd og snuppa på 20mnd og dagene flyr!! går med en del bleier, hehe... har ikke fritids problemer for å si det sånn ;oD snuppa er stolt storesøster som koser og nusser på sin lillebror.. lit sjalusi inni blnt, men det må en jo regne med! )
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #2 Skrevet 11. juli 2007 Lille Endre ble født kl.17.02 på søndags ettermiddag den 10 juni 2007! På goffa sin fødsels dag... ;o)
Gemini77 Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Gratulerer så mye!!! KJempefin fødsels historie! Merker jeg gleder meg til neste gang.. :-)
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2007 takk... .o) dytter litt da jeg vet det er ei som har etterlyst denne... hehe.. ;oD
Monajenten Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Kjempekoselig historie, gratulerer så mye med lille Endre:) Mulig jeg er dum, men JD, hvem er det? :-s
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 det var en fin fødselshistorie..nå ble jeg litt letta med tanke på termin som er 24 oktober...=) kos deg med dine to små ;=)
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Gratulerer så mye! :-) Høres ut som en veldig grei fødsel!
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Hei Lilla`83 =) Sååå utrolig koselig å lese fødselshistorien din... Tenk at tiden har gått så fort!! Husker deg godt fra BIM når du fikk første gang. Snuppa mi er 17 mnd nå og nå har du fått en til =) Gratulerer såååå masse!!! Har lyst på en til jeg også, men ønsker nok å vente litt til - kanskje jeg tar opp spørsmålet til neste år?? Ønsker deg masse, masse lykke til fremover =)
Twig Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Gratulerer nok en gang vennen!! kjempeflink har du vært!
*mamma* snart bryllup Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Gratulerer så masse med den lille gutten *sukk* Nydelig historie!
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Koselig fødselshistorie!!! ) Snart er det min tur, juuuuuuuhuuuuuuu, he he ;o) Håper dere koser dere alle sammen!! Funker tvillingvogna bra eller? Fornøyd? Klem klem =)
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2007 mener da jordmor, men kanskje forkortelse er JM og ikke JD!?? hehe... ;oD og du!!! du er ikke dum.. ;o))
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. juli 2007 så koslig at du husker meg da!!! ) kanskje ikke så rart heller!??? bodde jo inne på BIM den gangen, thihiii.. ;oD klem....
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. juli 2007 tusen takk alle sammen... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå