Miamamma Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Svogeren min gifter seg med ei amerikansk dame i august. Tenkte å lage ei kake eller en dessert til kaffen, som gjerne er litt typisk norsk, siden det kommer en del amerikanere i selskapet også. Noen forslag? Selv er jeg svak for trollkrem og rips m/vaniljesaus... mmmmm
Tre små & mammaen Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 kvæfjor kaka er jo en slager da:) og god:-)
FruDart Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Du kan jo ta en titt her og se hva du finner ;-) http://www.kakemonsen.no/
Trollet73 Skrevet 12. juli 2007 #5 Skrevet 12. juli 2007 Ja, det var akkurat den jeg tenkte på også. Men jeg kaller den "verdens beste". Alltid en hit!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Signerer paa verdens beste jeg! Det var det foerste jeg tenker paa,, Bor i utlandet selv og det er det som er regnet som Norsk
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Tenker multebær med is, eller multekrem med krumkaker jeg...
Miamamma Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2007 Ajaj, mange gode forslag - takker og bukker. Mora mi lager veldig god kvæfjordkake, så jeg vet ikke om jeg våger det i tilfelle den blir mislykket. Men jeg kan jo sikkert få litt hjelp av henne, siden de skal være barnevakt for poden vår her hjemme den kvelden. Ellers er jo tilslørte bondepiker lettvint! Og veldig godt!
**synne** Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Nordlandslefser? Det er godt, det! Og ikke så søtt som de vanlige kakene... Krumkaker er jo knallgodt! Dronning Maud-pudding/kake tradisjon.no tror jeg det er en side som heter, med oppskrifter på norsk/nordisk tradisjonsbakst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå