Gå til innhold

Hjelp! Jeg er så frustrert og sliten :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 3-åring som er helt forferdelig for tida...

Alt jeg sier og gjør er galt, han slår og kaster ting på meg, vræler og "kjefter", og sier at jeg ikke er snill osv til andre.

Jeg blir så sliten av det her, lei meg... Jeg gjør alle ting man "skal" gjøre, setter klare grenser, "straffer" med timeout (på rampestol, ikke på rommet), har egentlig prøvd det meste. Jeg gir meg aldri og er konsekvent, samtidig som jeg er en kjærlig og god mamma.......og jeg er jo selvfølgelig fryktelig glad i gullet mitt.

Hva skal jeg gjøre?? Har bare lyst til å grine, spy...føles som jeg får magesår og angst av dette, sorry at jeg syter, men..

Er alenemamma forresten, men han har jevnlig kontakt med faren og det er bra.

Ting blir nok bedre til høsten, da begynner han i barnehagen, som vi gleder oss til... Men ja, måtte bare få ut litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 2,5 år.. også midt i trassen. kjempe kjekt.

plutselig blir han den rampen. og godtar i hvertfall aldri nei. men innimellom er han også den engelen. leker masse alene på rommet osv. men ja, det er kjempe slitsomt når det står på :( man vet liksom ikke hva man skal gjøre. hvorfor kan de ikke bare høre på oss liksom?

jeg har også vært masse sliten og trøtt. var hos legen i går og ble sykemeldt denne uken. har veldig lite jern, så må begynner på jerntabletter. kanskje du også burde tatt en tur til legen?

Skrevet

Ja, trassen er jo noe alle må gjennom, men det virker innimellom så ekstremt, som i dag har han holdt på konstant siden halv 7, endelig roet seg nå, fordi venninna mi "tok over" litt så jeg fikk slappet av litt.. Og det er bare småting, som at han får feil drue eller at jeg vasker ham osv. Velmenende ting liksom.

Ja har vært hos legen jeg og, fikk b-vitaminer på resept, det funker litt. Tror ikke jeg mangler jern, men jeg skal prøve det og.

Takk for svar.

Skrevet

Uff, det er ikke lett. men det er sikkert noe alle må gjennom. men noen får vel mindre trass enn andre. uff.

og veldig slitsomt når du er alenemamma i tillegg.

ja, sjekk ut jernet også. det blir man veldig trøtt og sliten av hvis man mangler det.

og prøv å få noen til å passe han innimellom så du får slappet av og kanskje sovet litt.

er en vanskelig periode nå. men det blir vel bedre etter hvert.

og jo mer de er ute og "herjer" og leker, så blir de mer trøtt og har ikke så mye energi til krangling og kjefting. blir bare verre hvis de er inne og går på veggene ;)

Skrevet

Ja, det blir sikkert bedre når han begynner i barnehagen.

Skrevet

En psykolog anbefalte venninna mi å sette ungen på rampestolen (eller en annen plass h*n ikke skader seg) og så gå på kjøkkenet og skrike høyt...

Skrevet

Hehe...ja det hadde vært godt iblant. Men jeg tror jeg da ville følt at han hadde "vunnet", at han hadde klart å strekke meg så langt. Tøye meg til jeg sprekker osv. Det vil jeg ikke. Ikke vise det til han hvertfall :)

Skrevet

Har en gutt på samme alder (pluss en baby på 6 mnd..) og han er myyye verre de dagene vi ikke er mye ute.

Anbefaler regntøy og frisk luft =)

Skrevet

Han er like umulig ute, legger seg ned på bakken (eller inne i butikken og andre kjekke steder) og vræler hvis han ikke får vilja si hele tida. Men ja, få ut energien hans på en eller annen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...