Gå til innhold

OS og diverse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar det 3mnd å behandle søknader om dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope..

tar etpar-tre uker ca. Kommer an på kommunen din, og arb.mengden dems...

Utbetaling den 20. hver mnd.

Jeg søkte ca 3. feb, og fikk min første utbetaling 22.feb. etter vanlige utbetalinger...

Bostøtte derimot tar laaaaaaaaaang tid.

Skrevet

Jeg fikk vite det på 2 daqger jeg

Skrevet

Ja jo når du sier det så... kom jeg på at de brukte litt lang tid med mine papirer, for jeg ventet over en uke på bekreftelsen fra Fylkesmannen om skilsmissen i utlandet var godkjent...

Skrevet

er det "vanskelig" å få bostøtte?

Skrevet

vanskelig er det vel ikke, hvis man har høye boutgifter og lave inntekter...

Du kan se på husbanken sine sider, om bostøtte. Der er en støttekalkulator, så du kan legge inn dine opplysninger, og se hvor mye du kan får i bostøtte. Husk at overgangsstønad står ikke under trygder der, man bare legg inn total årsinntekt, da inkludert os.

Grunnen til at det tar lang tid, er at til nå har de hatt ett system der du kan søke 10.feb, 10.juni, 10.okt, og 4 mnd etter begynner du å få bostøtta... Men fra september i år blir det nytt system, der man kan søke hver mnd, og får fra mnd etterpå... Uansett må du nå vente til september, og vil kanskje få fra oktober/november...

Selv har jeg skikkelig dårlig øknomi i sommer pga dette... Leier for 8500 i mnd, og har ennå ingen bostøtte... Får i sept!

Lykke til ;)

Skrevet

ok,jeg la inn tall på den kalkuatoren men da kom det fram at eg ikke fekk noe støtte..men eg la ikke inn om OS for eg vett enda ikke kor mye eg får i os..har ca 10000 i boutgifter og rundt 12000 i lønn+kontantsøtte og barnetrygd.....

Skrevet

om du har 12 000 utbetalt? så er jo det kansje 15 000 brutto? det blir 180 000 i året. bostøtte er for de under 150 000 (tror jeg)

Skrevet

ja,eg har ca 15-16000 brutto..takker for gode svar! virker jo som om det ikke "svarer" seg og jobbe når en blir aleneforeldre... får jo mer hjelp og støtte når en ikke går i jobb??

Skrevet

Bostøtte...Tror grensa er ca 170.000 i årslønn, ikke ta med kontantstøtte, barnetrygd mm...

Hvis man lever av kun os, så er den ca 120.000 i året, og da kan man få bostøtte.

Så jeg vil nok si at man kommer ut på det samme, tror ikke det lønner seg å IKKE jobbe, men det lønner seg ikke å jobbe deltid som deg kanskje, eller jobbe med lav lønn...

Når du tjener så lite, kan du kanskje får litt i os, og du kan absulutt minske på saktten, for du har skatteklasse to, og fradrag... Så får du mere utbetalt.

Boutgifter på 10.000 i mnd er tøft når du er alene, med så lav inntekt, så da blir vel alternativet å flytte..?

Har du utdannelse? Du kan få full os i inntil 4-5 år under utdannelse, og da får du jo bostøtte, og evt studielån.

Deretter får du en bedre betalt jobb!!!

Man blir nok ikke fet av å være alenemor nei, men du kan få det godt likevel.

Lykke til

Skrevet

ja,er utdannet frisør..men er nå på utkikk etter ny jobb,å forhåpentlivis bedre lønn... har enda ikke fått bytte skatteklasse,så eg skatte enda for mye..merker sikkert det bedre på økonmien og. ja,det blir mye og betale for meg i mnd..har bare nødig lyst til å selge rekkehuset vårt...trives så utrolig godt her! og så ska lillegutt begynne i barnehagen rett i nærheten. MEN eg kan ikke bo meg i hel..alt ordner seg nok til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...