Gå til innhold

Da har jeg vært på enda en UL.... glad nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg akkurat vært på min, tja..4. blir det vell, UL. (så mange på grunn av sterk MA og svangerskap utenfor livmoren muligheter+ en blødende cyste på den ene eggstokken). Var der for en uke siden, og fikk da vite at alt var bra, men usikker hjerteaktivitet. De ville derfor ha meg inn også i dag.

Og nå sitter jeg her med to Ul-bilder av min lille spira på ca 1cm. Det flotteste jeg noengang har sett. Kunne helt tydelig se hjerte slå i dag. Både forkamre og hjertekare! Så også hodet og 4 "stumper" som skal bli armer og ben! Åhh..så utrolig deilig! Ville bare bare dele gleden med dere...

Lykke til alle sammen! =)

Klemmer fra meg og lille spire

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så gøy!!!! Gratulerer med spiren din da :0) Jeg går selv på regelmesssige UL så nå har jeg sett spiren min vokse fra1 cm til 2.5 cm:)

Kjempe gøy!!!

Masse lykke til videre i svangerskapet:0)

Klem klem

Skrevet

Takk,takk engel 24!

Fint å få ordentlig oppfølging når man trenger det. Nå så ting så bra ut at dersom det ikke skulle oppstå noe (smerter eller blødninger) skal jeg ikke tilbake før den ordinære UL. Tar det som et positivt tegn jeg, og skal prøve å bare glede meg!

Lykke til med den voksende magen!

Klemmer =)

Skrevet

Hva var grunnen til at du begynte å gå til tidlig UL i utgangspunktet?

Hadde du blødninger tidlig???

Lurer fordi jeg har hatt/ har litt blødninger selv. Er så tidlig enda, at jeg ikke en gang vet om jeg er gravid eller ei, men kan jo være. Har hatt blødninger i tid og utide.....

Lykke til!!!

Skrevet

Hei!

I utgangspunktet ble jeg henvist til tidlig UL på grunn av at jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei. Hadde sluttet på p-piller for over 100 dager siden, ingen mens og hadde heller ikke funnet eggløsning. På grunn av at tidspunktet for positiv test og funn ved UL ikke stemte overens, fikk jeg ekstra oppfølging i de neste ukene. Trodde kanskje jeg hadde en MA eller svangerskap utenfor livmoren. (hadde også smerter i ene eggstokken som tydet på det siste) Men spiren er der den skal være, og det hele et lite under.

Ingen blødninger hos meg, enda iallefall. Men tror du kan ta det helt med ro. Det er visst ganske vanlig med små blødninger selv om alt er i den skjønneste orden. Blør du mye og har smerter ville jeg tatt kontakt med lege. Det trenger ikke å være noe galt, men greit å finne ut av det.

Lykke til =)

Skrevet

Hvor langt var du på vei ved første UL? Jeg var på ul i går (er 6+0 i dag), og han fant ingen hjerteaktivitet... men bad meg IKKE bekymre meg for det.. Noe jeg GJØR!!! O.o

Spira mi var 2,9mm lang... veldig lite da. hehe

Gratulerer med hjertelyd og UL bildet forresten.. det er så gøy!

Skrevet

Hei!

Da jeg var på UL ca 6+1 så de ingen hjerteaktivitet, men da jeg kom tilbake 7+0 kunne man tydelig se hjerte slå. Du kan nok ta det helt med ro, ikke alltid man ser hjerte slå så tidlig, og dessuten er det alltid litt uvisst hvor langt på vei man er så tidlig. Jeg krysser fingrene for deg og spiren din, den vokser nok og har det bra!

Skal du tilbake på ny UL? Lenge til? Isåfall blir det nok gøy å se, vokser mye i denne perioden!

Lykke til!! =)

Skrevet

Takk for beroligende svar.. satte veldig stor pris på det! :o)

Bestilte ikke ny UL time før 20 august.. og det blir lenge å gå i uvisshet O.O..... spørs om ikke den timen fremskyndes noen uker. Men tar UL privat da, så det koster skjorta!

Godt å høre din erfaring iallefall... kan bli spø av å lese disse 'fra uke til uke' skrivene.. stod der at hjerteaktiviteten skulle sette i gang innen uke 6.

...masse lykke til videre med spiren din du og =)

*klem*

Skrevet

Hehe..ja, man bli mer enn sprø av det man leser.

Hvor tidlig hjerteaktiviteten fanges opp på UL er litt avhengig av UL-maskinen (ikke alle like nye og "presise"), om man har kommet så langt som man tror. Hørt om flere som ikke har fått påvist hjerteaktivitet før uti uke 6 eller 7. Det kan hende at dersom du hadde hatt time 2 dager senere, hadde du sett hjerte slå. Ta det med ro og prøv å ikke bli helt sprø av det du leser! Vi er så forskjellige alle mann, eller damer! ;-)

Lykke til! Blir gøy å høre når du har vært på neste UL!

Skrevet

Jeg er 6+0 i dag. I følge UL. ...hvis det var meg spørsmålet var rettet til! Hehe.

Skrevet

Og visst det var meg spm var rettet til er jeg i dag 7+2! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...