Gå til innhold

Koster jaggu meg å være gravid!:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sikkert brukt 100 eller 1000(?) vis av kroner på antikvalmetabletter, antihalsbranntabletter, magnesiumtabletter (måtte jo prøve det mot de rastløse bena mine), kalsium, tran og andre vitamintilskudd (ikke brukt så mye her da, en uansett...).......i tillegg til antistrekkmerkekrem, fødselsforberedende oljer........

Hvordan står det til med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte faktisk samme tanke i går.....

Fy søren så det koster å få barn.

Må ha meg en kjole, og det er jo omtrent umuli gå finne noe som er pent og billig som har plass til mage. Alt koster jo mer en 1500kr.

Sann har det vært hele veien når det gjelder klær. Er så glad for moten som er i år :) Må ikke kjøpe mammaklær.

Skrevet

Kjøpe egen garderobe for mummitroll-fasongen koster jo litt - orker ikke føle meg som en dass i et halvt år. Noen tusenlapper

Fysioterapi for å holde ryggen såpass bra at jeg kan leve aktivt og trene. Noen tusenlapper til.

Akupunktur mot søvnproblemer. En tusenlapp tilsammen.

Fødselsforberedende kurs 1700

Modningsakupunktur blir vel også litt...

Ekstra ultralyd. Ekstra svangerskapskontroll på privat kontor pga dårlig tid. Noen bøker om graviditet og barn. Flere tusen til sammen.

Men så har vi vel spart satans mye penger på øl, vin, sprit, røyk og dop, i tillegg til at vi aldri orker å finne på noe annet enn å leie video på kveldene. Så det går kanskje opp i opp? :)

Skrevet

koster virkelig FØDSELSFORBEREDENE kurs 1700????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Skrevet

Tror ikke så mye på disse kremene. Har ikke tatt noe særlig ekstra vitaminer enn det jeg pleier. Klærne hadde jeg litt fra før og har lånt litt også. Enig at jeg ikke er så veldig stilig akkurat, men syns det var for dumt å kjøpe for mye nå når det er sistemann.

mitt regnskap blir (når det er 1 mnd igjen):

en dongeribukse - ca 350 kr

en ekstra ultralyd - 900 kr

jerntabl - ca 50 kr

masse urinprøveglass - ca 100 kr

-tror det var alt.

men må jo kjøpe inn litt utstyr til babyen da.

Skrevet

Hei, Anonym; ville bare si at jeg betalte 800 for fødselsforberedende kurs! I regi av kommunen. Så det er tydeligvis noen forskjeller ute og går :)

Ellers dere andre; for ikke å glemme pengene som går med når man er i permisjon! Engangsstønaden, en eneste stooor sum med penger, går med til alt smått og stort som babyen vil kunne trenge. Tør ikke ta fram kalkisen!

Skrevet

nei, 1700 er ikke vanlig pris for et sånn kurs, men jeg hadde hørt litt diverse om de vanlige kursene + har ikke fått tid til fødselssamtale med jordmor + var ikke så fleksibel mht. når vi kunne gå på kurs. Så da tenkte jeg at hvis vi først skal gjøre det, så satser jeg på et jeg tror er bra. Skal nå til helgen. Kan godt være det var skikkelig bortkasta penger - vet jo lite som førstegangsfødende. Kan godt rapportere om noen er interessert.

Skrevet

Jeg synes ikke det koster meg så mye å være gravid... men det koster å få barn.

Jeg har vel brukt noen penger på klær.. men det ville jeg jo gjort uansett

har kun kjøpt magnesium tabletter og folat - ikke den stor utgiften

kremer.. ville jeg vel brukt uansett... så de pengene er ikke en ekstra utgift.

Det som har vært litt dyrt er de 2 ekstra ultralydene... men 800+700 for å se på lillemann og få vite at alt er bra er virkelig verdt pengene

Vi har vært på to fødselsforberedene kurs et gratis gjennom kommunen og et dyrt 1500 for 2 ganger. Men det var verdt alle pengene :)

Jeg synes utgiftene ligger i alt lillemann trenger...

Vogn- 4500

Seng- den fikk vi

Maling og ting på rommet - ca 2000

Stellebord- 1500

Klær- hehe.. har nok kjøpt litt mye

pengene flyr... men penger inn er jo penger som skal ut :)

Skrevet

Urinprøveglass? Har fått dem gratis på kontroll, slik at jeg alltid har til neste gang.

Kurs? Var gratis her jeg bor.

Ellers har jeg stort sett brukt vanlige klær. Men har jo bare lagt på meg 7 kg, og har liten mage. -økonomisk anlagt...;o)

Skrevet

har kjøpt klær for ca 1000,-, en krem til 150,- siden jeg fikk så tørr hud, og sånne tabeletter for halsbrann til 80,- og kjøpte en pk buksestrikk for å kunne bruke noen bukser litt lenger. Går ikke på kurs eller noe mer tror jeg... Har arva et gravidbilbelte:)

Skrevet

jepp, det kan jeg skrive under på!

jeg har bare brukt 450 på svangerskapskurs, men jeg har kjøpt meg ganske mye klær.har ikke dårlig samvittighet for det, jada det er bare noen mnd jeg får brukt dem, men jeg orker ikke tanken på å gå og føle meg som en dass i 6 mnd bare for å spare neoen tusenlapper. har kjøpt det jeg ville ha.

men jeg har kjøpt alle vitaminer osv på helsekost butikk og da blir det jo litt dyrere enn på apotek, men jeg tror på at det naturlige ofte er det beste så da får det heller koste litt ekstra der også!

kun det beste for meg og babyen=)

heldigvis synes mannen min også at det er helt greit at jeg tenker sånn og han har hatt det mye bedre sammen med med denne gangen enn sist jeg var gravid=)

synes det er verdt pengene jeg! vi tar jo vare ekstra godt vare på oss selv og den lille=)

Skrevet

ja blir fort noen kroner:=) hehe. men ikke mer enn jeg hadde regna med:=)

Lurer på om det der fødselsforberedende kurset her i vår kommune koster noe... Hmmm. Tror nesten jeg må sjekke det:)

Ellers har det gått en mest penger til ting til babyen som vogn, seng, m.m.m.m.m.m.m

og litt til klær (2000), vitaminer, titralac osv:)

Skrevet

syntes ikke det har gått så mye i forbindelse med graviditeten. Klart jeg har måtte kjøpt meg noen klær, men det hadde jeg jo gjort uansett, og har holdt det minimalt og mye av det jeg har kjøpt er ikke nødvendigvis klær jeg må pakke bort når magen blir borte.

Ellers er det noen kroner på urinprøveglass, men det er maks en hundrelapp..

-bilbelte for gravide

ellers er det utstyr til lillegutt da. det koster jo endel, men var heldig å fikk kjøpe pent brukt av ei venninne av min mor som akkuratt er ferdig med første og siste så da fikk jeg duo vogn, stellekommode med badekar, sprinkelseng, reiseseng, dyner, balje, en haug med klær,sengetøy ol. for 3500,- så sparte masse på det.

Utover det har vi fått masse av alle filletanter/onkler, besteforeldre, onkler/tanter, oldemødre som ikke kan vente på at lillegutt skal komme:)

Skrevet

jeg må plusse på JIF universal.... ahhhh den lukter såååå godt... så et par flasker med den og.. alt her hjemme rengjøres med jif universal vinduspuss hihi

Skrevet

Brukte 500,- på klær.Men det skulle jeg gjøre uansett.Ellers bruker 79,-per måned på vitaminer "Gravid.Alt i ett."

Det eneste at jeg måtte kjøpe meg ny bil,pga gammel hadde ikke airbag :).Brukte 90 000. :)

Skrevet

For ikke å snakke om støttestrømper.................................

Skrevet

Tror ikke jeg har brukt så mye penger på selve graviditeten jeg heller...har kjøpt litt klær, men ikke mer enn hva jeg hadde gjort om jeg ikke var gravid, i tillegg er noen av klærne klær jeg også kan bruke etterpå=)Har kjøpt tisseglass da...sikkert rundt 100 kr her også. Fødselsforberedende kurs var gratis. Vitaminene tar jeg uavhengig av graviditet eller ei, og ikke har jeg vært plaget av noe kvalme eller mangel på jern etc. Kjøpte en boks med folat da!Så har jeg brukt bilen mye mer etter at jeg fikk bekkenløsning...det blir jo litt penger. Men så har jeg spart penger på å ikke kjøpe p-piller, alkohol og fest, og fornøyelsesparker.Hehe!

Men utstyr til den lille har jeg jammen bruke mye penger på!!!Tør ikke tenke på det engang. Heldigvis har vi spredd utgiftene så det ikke har blitt så mye på en gang=)

Skrevet

anti-revne olje har jeg fått av en venninne, og når det gjelder anti-strekkmerkekrem er det i mine øyne mest for fuktigheten skyld, så også det hadde jeg kjøp uansett...kanskje bare et annet merke=)

Skrevet

Jeg bruker nå Zantac brusetabletter fordi jeg har sår på spiserøret etter 8 mnd med oppkast. De koster 10.- pr.tablett, og jeg kan ta 4 om dagen.....Da går tusenlappene fort, ja.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...