Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Er det ingen av dere som skal ut i jobb igjen snart? Bare lurer når og hvordan en skal avenne ammingen.
Sylteflesk Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Jeg fullammer fordi gullungen nekter å spise grøt, middag, brødskiver eller ta flaske. Hun er 8 mnd. Skal ikke ut i jobb før om litt over 3 mnd - håper det har ordnet seg med maten før det. Regner for øvrig med å amme morgen og kveld etter at jeg har begynt å jobbe også.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Jeg ammer min på 9md ennå(per i dag 3-4 g dagen). Han får grøt og middag og, pluss at vi prøver med brød(men d er han ik glad i). begynner å jobbe om en mnd ca, da får han pupp før og etter bhg tid, hvis han ik vil slutte selv da
Murmeline Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg ammer såpass lite at det ikke er noe problem, ammer så lenge det er melk der:) Det er vel naturlig å beholde morgen- og eller kveldspuppen lengst, og det lar seg gjerne kombinere med jobb.
lykkeligmor:) Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Jeg også ammer såpass lite at det ikke påvirker noenting når jeg begynner å jobbe om et par uker.. Han pleier å få morgen, og kveld, og hvis han er ekstra sutrete på dagen,. Men morgen og kveld kan jeg jo fortsette med uansett, og det midt på dagen trenger han ikke;)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 fullammer du fortsatt?? mini nektet også annen mat enn pupp i starten, men de må jo vennes til det for det.. tror jeg hadde begynt å gi fast føde umiddelbart! de får vel ikke i seg alt de trenger gjennom mm når de begynner å bli så store vel??
Tinky82 Skrevet 12. juli 2007 #7 Skrevet 12. juli 2007 Jeg begynte å jobbe igjen 2. juli, og var veldig spent på hvordan dette skulle gå! Lille trille er snart 11 mnd, veeeldig glad i puppen. Nekter å ta flaske:) Selv om hun gjorde det når hun var mindre...Den første dagen jobbet jeg 10 timer, så da måtte jeg pumpe meg en gang. Men neste dag hadde jeg ikke litt melkespreng engang!! Hun får om morgenen, og en et par ganger etter jeg har kommet hjem. De første dagene surret hun litt med maten, men nå spiser hun kjempebra:) 2 grøtmåltider, kanskje litt brød og middag. Men hun er mest glad i grøten.Hun er forresten hjemme med pappa`n sin. Så ting går over all forventning egentlig! Og det er mer enn nok melk i puppene også
meg & to små vampyrer Skrevet 12. juli 2007 #8 Skrevet 12. juli 2007 Jeg ammer min på 10 mnd, men bare en gang om dagen nå. Søker jobb, så om jeg erså heldig å få noe er ikke amminga noe som stopper meg akkurat da. Jeg begynte å gi færre melkemåltider da han begynte å spise og ved 8 mnd tror jeg ahn fikk 3 x pupp om dagen i tillegg til 2 x grøt og middag. Nå er det som sagt bare 1 gang med pupp daglig. Fra han var 9 mnd var det bare 2 ganger daglig med pupp. har passa på å gi ham mer mat og mindre pupp samtidig, det virker som det er greit med min. Da får han mat og kos og oppmerksomhet, selv om puppen forsvinner:)
Sylteflesk Skrevet 12. juli 2007 #9 Skrevet 12. juli 2007 Ja, jeg fullammer fortsatt. Vet ikke hvordan jeg skal få i henne mat. Har jo ikke noe annet valg, annet enn å tvinge maten i barnet med brekkjern for å holde munnen åpen. Vet virkelig ikke hvordan jeg skal venne henne til mat når jeg ikke får den inn i munnen på henne. Har prøvd i 2 1/2 måned nå med smaksprøver. Hun nekter plent å spise, åpner ikke munnen, vrir seg bort, gråter. Har prøvd alt, grøt (5 typer), middag (hjemmelagd og glass), brødskive, fruktmos. Kan få lurt i henne en babyskje eller tre med grøt hvis jeg får lokket henne til å åpne munnen ved å le eller noe. Helsesøster sier at jeg bare får fortsette å prøve, men jeg er jo bekymret. Hun har begynt å våkne om natten også, så hun er helt klart sulten. Sov hele natten før.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #10 Skrevet 12. juli 2007 Min første ammet jeg i 17 mnd, men når ungen var 8-9 mnd begynte han å bli lei puppen på dagtid så fra omtrent den tiden og fram til jeg sluttet ammet jeg kun morgen og kveld. (de siste 3-4 mnd kun en gang i døgnet) Selv var jeg ikke tilbake i jobb så tidlig så kunne nok ha ammet mye mer, men morgen og kveld er man jo hjemme likevell så jobb hadde ikke vært noen hindring for amminga ihvertfall...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2007 #11 Skrevet 12. juli 2007 Jeg er jo ikke borte hele døgnet selv om jeg har begynt å jobbe... Ammer morgen, ettermiddag og kveld. H*n er 14 mnd. Skal fortsette å amme frem til jul, har jeg tenkt. Førstemann ble ammet til 2 1/2 år. Funket bra det, selv om jeg jobbet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå