Gå til innhold

nok ett barnehagespørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva trenger vi av klær og utstyr til barnehagen? Han begynner i oktober, da er han rett over året...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regntøy/støvler

Innesko

Matboks

En sekk

Parkdress/vinterdress

utejakke

bleier

våtservietter til bleieskift

lue

joggesko

Skrevet

takk:) pleier de å være mye ute med ettåringer? barnehagen har kun småbarnsavd.

Skrevet

I vår barnehage er de ute mellom 11.30 til kl.14. Men mye går jo i soving i vognene også.

Skrevet

Trenger ikke matboks og sekk i vår barnehage. Og om du mangler noe første dagene går det helt fint.

Trenger fullt klesskift til ha i reserve + noe å ha på bena inne. Min erfaring er at tøfler ofte blir for varmt, og barna sparke de av. Sandaler er bedre, men jeg liker godt de sokkene med "skinn" under. De er gode å ha på, og barna beholder de på. Ikke for varme, men kan trakke i en litt våt garderobe uten å bli våt.

Skrevet

Min gutt på 20 mnd begynner i august, han får alle måltid i barnehagen så da trenger han utenom:

Fylt skift (bukse, stømper, genser, body)

bleier

crocs/sandaler (barnehagen har varme i gulvene)

regntøy

støvler

til vinteren vil jeg legge til noen tykke klær, pluss ekstra lue og votter, samt en god utedress.

Skrevet

skummelt hvor stor han er blitt, og at han plutselig skal være hele dager borte fra oss.... Er det slik at man har rett på noen dager med lønn de første dagene med "tilvenning" i barnehagen?

Skrevet

huff, ja tiden går i fra oss..snufs..kommer til å gråte som et barn jeg når jeg må gå i fra han der hele dagen =/ men det skal bli litt godt også for han trenger det virkelig nå. tror en skal ha rett på noen dager fri ja, ellers kan du be om det, eller kunne du tatt ut 1 uke ferie da? slik at du er tilgjengelig og gir barnet en myk start..nei du, jeg vet ikke, men hør med jobben=) Jeg skal på kurs jeg så det med jobb vet jeg ikke,

Skrevet

trenger sikkert ikke så mange dager med tilvening, for han er nesten litt for tillitsful allerede.... Men syns det blir litt lenge å ha han der fule dager fra dag en når han er vant til å ha oss rundt seg hele tiden. Om jeg har fortsatt samme jobb så kan jeg vel ordne meg med ferie, men holder på å søke på nye jobber, så håper på ny jobb om ikke så altfor lenge....)

Skrevet

Bestill deg merkelapper/navnelapper på nett, og merk alle klærne, matboks, utstyr :)

Noen barnehager krever det, andre vil det, for det er praktisk, og du mister ikke klærne hans.

Skrevet

Du har rett på inntil 3 dager fri uten lønn, jfr arbeidsmiljøloven

Noen har likevel tariffestet rett til lønn disse dagene, så sjekk med arbeidsgiveren din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...