Gå til innhold

Dere som er 19-20 uker på vei..............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes sparkene/bevegelsene i magen ut. Jeg er gravid for 2 gang,men föler at spark/bevegelser er mindre tydlige denne gangen enn de var da jeg gikk gravid med gutten min! Var hos JM i går og alt var bra med barnet, men vil höre andres beskrivelser av barnets spark. Kjenner jo at det beveger seg noen ganger per dag, men jeg kjenner ingenting utenpå magen enda, noe jeg gjorde i uke 18 forrige gang. De bevegelsene jeg kjenner er heller ikke sterke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg er 19 1/2 uke på vei. Har kjent spark i ca 3 uker, men den første uken var jeg ikke helt sikker på om det var spark før i ettertid. For meg kjennes det ut som lette støt mot magen. Som om noen toucher forsiktig. Som regel kjenner jeg det 2-4 ganger etter hverandre. Pappan kunne for første gang kjenne spark utenpå magen i går, og i går så jeg også sparket på magen for første gang.

Men når dette skjer og hvordan det kjennes tror jeg er veldig individuelt. Tror ikke det er uvanlig om det fortsatt tar noen uker før du kan kjenne det utenpå. Så når jordmor sier at alt er bra så har du helt sikkert ikke noe å bekymre deg for!

Skrevet

Jeg er i uke 21 og har enda ikke kjent en ting, og nå blir jeg snart nervøs!! Vet ikke hva jeg skal kjenne etter heller, da dette er første.

Skrevet

Hei jeg er 3 gangsfødene.Jeg har kjent liv i 4 uker nå.men i det siste er det hver dag,kjenner ut som en fiskefinne som dytter rundt inni magen:)) Var på ultralyd i går,da regna de ut at babyen er omlag 19 cm så nå skal man kjenne liv!!

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig, fra person til person, fra gang til gang, og fra bevegelse til bevegelse.

Jeg har kjent leamus, små dytt, dunk og "boble som sprekker". Sikkert litt forskjellig fra hvilken bevegelse fostere gjør og hvor i livmoren det er.

Det kan jo hende du har morkake som ligger på framveggen i livmoren, som gjør at du ikke har kjent så mye denne gangen som forrige..

Moren min fortalte meg at hun aldri kjente spark fra hverken meg eller søsteren min på noe tidspunkt - bare glidende bevegelser. Tror ikke det er noe fasitsvar - er så forskjellig.

Skrevet

Kjenner ikke så mye liv jeg heller, og er 18/19 uker på vei (UL er uenig med hverandre), men jeg har foranliggende morkake, så den tar i mot mye av sparkene. Kjenner litt nederst i magen, særlig om jeg lener meg frem over lang tid når jeg sitter.

Kjenner det mest som "puls" og små rytmiske dunk

Skrevet

Har du vært i UL?

Jeg er i uke 19 og har nettopp vært. Har også lurt på dette med bevegelse siden jeg kjenner mindre nå enn før. Kjente liv veldig tidlig, men så har det liksom ikkje blitt regelmessig eller særlig oftere. Men det viste seg at morkaka ligger foran, så den ligger der som en pute mellom magen og babyen. Ikke farlig, men kjenner mindre bevegelser. Håper den flytter seg litt da, for jeg har gledet meg sånn til å kjenner mer til tulla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...