Gå til innhold

Er det for mye med frukt 2-3 ganger om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er 7 mnd og får frukt 2 ganger om dagen i forbindelse med mat. Spiser da stort sett et fruttibeger, noen ganger mindre. Har tenkt på om han kanskje vil ha litt som dessert etter middagen i tillegg, men det blir kanskje litt mye?? Hvor ofte gir dere andre frukt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det hørtes litt mye ut jeg. Han er jo bare 7mnd...ett fruttibeger pr dag er antageligvis nok ei stund framover.

Frukt er sunt og godt, men ulempen er at det er søtt. Hvis ungne får for mye søtt, kan det resultere i at de foretrekker det foran annen og viktig mat som f.eks grøt og middag.

Skrevet

Gutta her er snart 7mnd. De får bare som dessert etter middag men, tenker jeg begynner med litt på formiddagen som et mellom måltid snart.

Skrevet

ps: Minimais er 6mnd, og får 1/2 fruttibeger eller 1/3 banan m/mm eller annen most frukt 1xpr dag.

Skrevet

Han her har fått som mellommåtid i 2 uker kanskje, så kanskje han bare får få en gang om dagen da. Begynte ikke med frukt før han spiste grøt og middag, så han spiser det også, syns det er så godt atte. Så det har foreløpig ikke ødelagt for sunn mat, men siden det er søtt så er det kanskje lurt å ikke gi for mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...