Muffinsmamma Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Lar dere barna(min er ett år) drikke vannet fra springen? har laget gröt og velling på det. har ikke merket noe fuffens men.. ville bare höre allikevel.
Süsse Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Nei, hverken vi voksne eller gutten drikker fra springen.
prekæs Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Bor ikke der, men har alltid drukket vannet rett fra springen selv (har vært der haugevis av ganger). Har akkurat kommet hjem derfra nå og minsten på 18 mnd drakk også rett fra springen. i fjor kokte jeg vannet han drakk, eller kjøpte vann fra flaske. vannkvaliteten kan nok variere litt fra sted til sted, men stort sett er den bra.
prekæs Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Susse: Blir det anbefalt eller gjør du det for smakens skyld?
ZamZam Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Vi drikker aldri vann i fra springen, hverken jeg barna eller mannen min... De fleste av vennene våre drikker rett fra springen så det er vel bare vi som har en dårlig vane.
Süsse Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Det smaker virkelig pyton. Har ikke hört noen anbefalinger og vet om noen som drikker det, men de fleste jeg kjenner drikker flaskevann.
prekæs Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Ok. Ble litt redd her:) Vannet i Loiredalen smakte som hjemme, men vet jo at det kan være annerledes bakterier. Er vel derfor turister i Norge også kjøper vann, tenker jeg.
Süsse Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tipper vannet paa Rivieraen er noe av det verste. Haaret ser ut som en höyball!
prekæs Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Der sier du noe. Sjampooen virker annerledes der:)
Grigri m/3 gutter Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Det kommer vel an på vannet der dere er. Her vi bor drikker vi vann fra springen, og det smaker ikke rart. Håret mitt blir heller ikke rart når jeg vasker det. Mini på 8 mnd får flaskevann til han er 2 år etter legens anbefaling, pga generelle skadelige stoffer i vannet. Samme legen ville at jeg heller kjøpte ferdige glass med grønnsaker og fruktpure enn å lage hjemme fordi den frukten/grønnsakene man får kjøpt er fulle av insektsspray, så kanskje hun er litt hysterisk.
Muffinsmamma Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2007 Men hva om dere skal koke gröt? Da bruker dere vel vannet fra springen? Eller...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå