Gå til innhold

Damerr! Et lite tips: Har nellik i teen min...(samme som 3.tri..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble anbefalt av ei venninne å ha nellik i bringebærteen min mot slutten av svangerskapet mitt, fordi det har en smertestillende effekt, og virker avslappende.

Det skal stemme. Satt å leste om nellik på nettet nå. Tror det er verdt å prøve. (Nellik er jo også bare et "uskyldig" krydder, så det skader neppe å prøve) :)

Her står det litt om egenskapende dersom noen vil prøve:

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/syzy_aro.htm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker!

Må huske å skrive det på huskelappen. Ikke mye som blir husket på her i huset uten den;o)

Skrevet

Hehe, har også en sånn huskelapp. Ligger ved PC ;)

Skrevet

Ja guri.. leste linken, virker jo kjempelurt jo!!

Klippet ut det viktigste her jeg for å gjøre det enklere for resten:

URTENS EGENSKAPER OG VIRKNING

Aromatisk, antiseptisk, bakteriehemmende, virushemmende, sopphemmende, parasittdrepende, fordøyelsesfremmende, luftdrivende, kvalmestillende, leverstyrkende, stimulerende, varmende, krampeløsende, bedøvende, smertestillende, slimløsende, astringerende, forhindrer oppkast, hudirriterende, immunstyrkende og afrodisierende. I kinesisk urtemedisin sies det at nellik styrker yang-energien i nyrene. Nellik er ellers en antioksidant, og har en insektavskrekkende virkning.

URTEN KAN BRUKES VED FØLGENDE HELSEPLAGER / SYKDOMMER

Kryddernellik kan brukes ved tannpine, dårlig ånde, dårlig fordøyelse, kvalme, diaré, tarmgass, kolikk, hikke, magekramper, oppkast, innvollsorm, anoreksi, virusinfeksjoner, bakterieinfeksjoner, soppinfeksjoner (utvortes), malaria, kolera, tuberkulose, astma, forkjølelse, bronkitt, hoste, halskatarr, angst, depresjon, spenninger, hodepine, revmatisme, leddbetennelser, muskelspasmer, dårlig hukommelse, sår, øreverk, utflod, yang-mangel i nyrene, impotens, svake sammentrekninger under første del av fødselen, hudsykdommer, kviser og sti på øyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...