Gå til innhold

Nå blir dere sikkert sjokkerte....

Anbefalte innlegg

Skrevet

... men jeg har ikke tenkt å slutte med natt-amming før jenta er ÅTTE mnd... hehe :) Ammer fortsatt to ganger om natta vi, og kommer til å fortsette i to mnd til! Tenker det er en del hs rundt om i landet som ville blåst seg opp nå :)

Vi skal nemlig på ferie til et ganske varmt sted i slutten av august, og det kan være greit å gi mini tilgang til mest mulig drikke - og ikke minst tryggheten ved natt-amming. I tillegg går gubben rett ut i permisjon når vi kommer hjem fra feire: altså perfekt tidspunkt å legge mini rett inn på eget rom, og la pappa ta seg av avvenninga mens mamma ENDELIG får sove :)

Det deiligste med denne planen er at jeg nå kan nyte de siste 2 mnd med natt-amming istedet for å irritere meg over de avbrutte nettene - for nå vet jeg at det bare er 2mnd igjen, og koser meg masse hver gang mini skal ha pupp :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir ikke sjokkert :) Smurfen er 9 mnd og jeg nattammer fortsatt. Har ingen konkrete planer om å slutte, håper heller at det slutter av seg selv sakte men sikkert.

God ferie :)

Skrevet

Jeg synes det er bra! Synes slike ting skal gå av seg selv. Jeg nattammer også og synes faktisk ikke at det er noe "problem". Mange maser om babyer som fortest mulig sover hele natten-og at det er så bra. Men alle babyer er ulike og har ulike behov. Slik er det bare:)

Skrevet

Eldstegutten fikk nattpupp til han var 9 mnd og da sluttet jeg helt å amme fordi han ikke ville ha mer. Jeg syns det er helt greit å amme på natten jeg da så lenge de sovner med en gang igjen...

Så lillebror på 5 mnd skal nok få natservering i noen mnd til : ))

Syns det er litt koselig jeg da.... : ))

Skrevet

Sluttet ikke med nattamming før hun var 9 1/2 mnd

Skrevet

Blir slett ikke sjokkert, mine har fått pupp når de ha villet ha, dag eller natt. Nattammingen stopper seg selv når barnet blir så stort at det sover hele natten selv, etter et godt kveldsmåltid. Skjønner ikke dette maset om å avvenne 6 mnd gamle babyer om natten, morsmelk er fortsatt den viktigste næringen - supplert av fast føde.

Skrevet

Jeg synes dere er kjempeheldige som kan gi nattpupp. Jeg kan ikke amme og synes det ser sååå koselig ut å amme i senga. Må nesten tvinge jenta mi til å kose i senga.

Skrevet

Hei ka-ping :-)

Lille jenta mi er 10 mnd, og jeg har ennå beholdt ett nattmåltid......... av diverse grunner.

Men; jeg er sjeleglad for det nå, for vi er i Portugal og hun nekter å spise.... idag har hun spist 1/3 banan, men jeg vet at på natta drikker hun masse av en sprengt pupp:) + at hun har økt melka masse på disse 3 dagene! Er SÅ glad jeg ennå ammer! Avvenninga har vi planer om å ta når vi kommer hjem:D

Skrevet

Ikke sjokkert jeg heller!:) gutten min ammes fortsatt 4-5 ganger om natten. Skal kansje begynne på skole i august, så da må jeg vel jeg slutte å amme om natten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...