Mammapudding Skrevet 11. juli 2007 #1 Skrevet 11. juli 2007 Våknet i natt av sår mjauing ute, måtte ut å sjekke og etter å ha lett etter lyden lenge fant jeg en bitteliten kattunge under en busk. Den var søkkvåt og livredd og hylte da jeg tok den opp, trodde den var skadet, men den var bare frykteli redd stakkar:( Har kost med den i hele natt og etter en time ca sluttet den å skjelve, og nå er vi gode venner:) Den er kanskje 4-8 uker, i alle fall ikke nyfødt men heller ikke stor nok til at den burde vært tatt fra moren (tror jeg)! Har fått i den litt laktoseredusert melk, den var skrubbsulten stakkars. Når klarer de å tisse å bæsje uten stimulering? Den er sikkert stor nok til det, men det er greit å vite i tilfelle jeg må hjelpe den litt! Skal ringe dyrebeskyttelsen og høre om de har mulighet til å ta den inn så snart samboern våkner! Ble litt langt dette..men altså spørsmålet var egentlig om den kan tisse selv:)
Tigermor. Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Kan desverre ikke svare deg på spørsmålet ditt...men synes så synd på lille pusen som satt våt og kald under busken! Snillt gjort at du tok den med deg inn =) Det kan ikke være noen av naboene dine sin katt da? Kanskje du skal undersøke det før du ringer dyrebeskyttelsen... Forhåpentligvis har den lille krabaten et hjem =)
doffine Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Jeg blr så sint, når jeg leser dette jeg. Det lukter lang vei at noen har satt ut denne kattungen for å dø... Rister av raseri her.. Men kjempebra gjort av deg å passe på kattungen.. er flott at du tar deg tid:)) Du har nok reddet livet til den stakkars pusen..
Mammapudding Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2007 Ja må vel høre med naboene om de vet hvem sin katt det er, den er jo så liten at den kan umulig ha gått spes langt, den klarer ikke å hoppe ned fra sofan i alle fall! Er redd det er noen som har dumpet den jeg:( Men dyrebeskyttelsen er flinke til å sende ut bilde av kattene de får inn, så eierne kan finne den hvis ikke jeg finner dem:)
Mammapudding Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2007 Fikk så vondt i hjerte mitt da jeg endelig fant den, den var så redd:( Tenk hvis jeg ikke hadde hørt den, eller hvis jeg hadde trodd at det bare var nabokatten som mjauet slik den bruker når den vil inn..uff, nei stakkars lille pusen..er så glad for at jeg fant den! Brukte ca 10 min før jeg fant den, for når jeg kom nær den så tidde den stille, tenk så redd den må ha vært:( Å det regnet og den var så våt..Uff, fæle fæle mennesker hvis det er noen som har gjort dette med vilje!!!!
doffine Skrevet 11. juli 2007 #6 Skrevet 11. juli 2007 Det er ferietid og en kattunge som er så liten kan ikke vandre å gå særlig langt. Det oser av at noen har satt ut denne pusen. Slemme egoistiske katteeiere.. Et liv er et liv lissom.. Jeg syns du skal ha dagens rose jeg:-)) Du har passet på pusen, varmet den og gitt den mat:-)) Og når en ser et dyr som ikke har det bra, så værker hjertet så innderlig. Jeg hadde gjort nøyaktig det samme som deg.. dakar lille pusen.... Du kan også ringe en vetrinær å høre hva du skal gjøre også:-)
Mammapudding Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2007 Takk:) Håper mange ville tatt den inn, det er jo et liv som du sier! Ringe veterinær var jo en kjempeide, er så trett nå at jeg ikke tenker helt logisk:) Så takk for tipset:)
Fabelaktiv Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Åååå dakal lille pusen. Ja, lukter litt slemme mennesker her.. mange slike dessverre.. SKulle ønske jeg bodde alene og kunne bestemme hvor mange katter vil ha - hadde sikkert tatt inn alle som en som trengte et hjem jeg.. Enig med doffine - rose til deg som forbarmet deg over et sånt lite liv
Mammapudding Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2007 Tusen takk:) Har en pus fra før og skulle gjerne hatt mange fler! Skal høre hva dyrebeskyttelsen sier, vet de har fullt opp nå om sommern når alle idiotene reiser fra dyrene sine:( Kan ikke de ta den inn,så skal jeg passe på den til et ordentlig hjem er funnet...eller så beholder vi den nok..til tross for liten plass, den fortjener å ha det godt syns jeg!!
Adriansmor med tulla Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Jeg har 3 kattunger nå og moren fødte de ute men hun kim med den tilslutt... kan hende kattemoren har født den ute i buskene og den nå har kravlet frem... viss den ikke kan gå ordendlig er den under 6 uker da er d best å kjøpe kattemelk på butikken men hold utkikk etter kattemor for hun kan komme å lete etter ungen sin det er slett ikke sikkert den er dumpet... men bra at du fant den og tok vare på den=)
EnLitenPrins Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 heihei Jeg har opplevd å funnet 2 kattunger som noen bare hadde stukket av..men dem var kun 3-4 uker Blir så jævlig forbanna.... Men greier pusen å spise selv? Husker atte jeg måtte gi pusene mine sprøyte...Mate dem med sprøyte alså Og sjikkli bæsjing kom vel når dem var 10-11 uker...Før det va det bare noen kjempesmå bæsjer...heheh Og så var det rennebæsj
li-li *mamabear* 15.08.07 Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Stakkars lille pusen... Du stimulerer til tissing ved å vaske stumpen med en bløt bomullsdott. Det minner om mammans tunge og det er slik hun får de små til å tisse også. Og på den måten kan hun kontrollere når det skal skje... og hvor. Håper pusen blir godt tatt vare på videre. Lykke til.
Mammapudding Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. juli 2007 Nå er pusen..som vi har kalt for Mikro trygt hos dyrebeskyttelsen. Den var så liten at hun sa det ikke var tvil om at den var dumpet, to andre kattunger var også funnet i en grøft og tatt vare på av noen snille mennesker..heldigvis! Så nå vet jeg i alle fall at den har det bra, men det var sikkelig trist å gi den fra seg, vi ble så gode venner i natt! Fikk den til å drikke litt laktoseredusert melk ved å ta dråper på fingern og til slutt putte fingern oppi melka, som den drakk da:) Og når det gjaldt spørsmålet om den kunne tisse selv så er svaret ja:) Den la seg tett tett inntil meg på sofan og malte, plutseli kjente jeg at det ble så varmt på låret mitt..og joda, den lille pusen tisset:) Så det ordnet seg fint da:) Har trålet nabolaget nå og lett og lyttet etter fler kattunger, men kan ikke se eller høre fler..så håper det ikke er noen små der ute som pines! Har sagt til katten min at hun får holde utkikk også Skal prøve å sove nå, det ble dårlig med søvn i natt..min første våkenatt og jeg er ikke blitt mor enda;-) Takker for svar, kjempefint å vite at fler der ute bryr seg om de nydelige dyrene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå