Gå til innhold

Forlovelsesringer som giftering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere forlovelsesringene deres som giftering? Eller kjøper dere ny ring? Vi kjøpte tykke forlovelsesringer nettopp for å bruke de som gifteringer. De ser ut som gifteringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig forskjellene utseendemessig på en forlovelsesring og en giftering da?

Jeg er forlovet og er kjempeglad i og fornøyd med ringen min. Den er egentlig helt enkel, 4mm bred med mønster rundt på kantene og buet innside. Samboers ring er 5mm bred. Vi har tenkt å bruke de samme ringene når vi en gang gifter oss.. For oss er det ingen vits i å ha flere ringer som symbol på at vi hører sammen. Kommer til å ha både forlovelsesdatoen og vielsesdatoen i ringene når vi blir gift =)

Skrevet

Det samme har vi tenkt på.. :o)

Skrevet

Vi brukte de samme. Men vi skrev ikke inn forlovelsesdatoen, bare giftermåls- datoen. Jeg orker ikke å gå rundt med så mange ringer, spesielt ikke når de er like. Men ser noen som har begge ringene på samme finger, da er det kanskje greit.

Skrevet

Det er 2 måter å gjøre dette med forlovelsesring på.

Den "norske" måten er at mannen frir uten ring, så går paret sammen og kjøper forlovelsesringer til begge, som de bare skifter over på en annen finger når de gifter seg.

Den "internasjonale" måten er at mannen frir med en diamantring. Så kjøper paret gifteringer som de begge først tar på når de gifter seg.

Smak og behag :-)

Skrevet

SusyQ:

Om man følger den "norske" måten..hvilken finger skal ringen sitte på før bryllupet, og hvilken finger skal ringen sitte på når man er gift?

Skrevet

samboeren min fridde til med med ringer, den dagen vi gifter oss kommer vi nok til å gravere inn den datoen også.

Skrevet

Vi skal gifte oss på nyttårsaften.. vi har allerede forlovelseringer.. men skal ha et sett med ringer til på samme finger... så forlovelseringen nederst og gifteringen oppå...

men det er smak og behag :) vi syns ihvertfall at det er kjempefint! :)

Skrevet

I Sverige er det vanlig med både forlovelsesring og giftering.

Skrevet

Jeg ble fridd til med diamantring, så vi fulgte den "internasjonale" måten, men har nå dobbeltsjekket med venninnen min som gjorde motsatt. Da er det forlovelsesring på venstre ringfinger, og bytter over til høyre ringfinger under vielsen :-)

Skrevet

Vi har en ring som det står begge datoene inni. Er veldig fornøyd med det. Har nå vært forlovet i 9 år og gift i 7 år:)

Skrevet

mannen min fridde med to ringer som hadde forlovelsesdatoen ferdig inngrevert (juleaften 2006) så han var rimelig sikker på å få JA=) vi "pusset opp" ringene da vi giftet oss. graverte inn bryllupsdatoen og satte inn diamant i begge og ei eller annen overflate bahendling fordi ringene var matte fra begynnelsen av, nå er de mye blankere.

vi syntes dette var en fin måte å gjøre det på sånn at vi ikke endte opp med 2 sett ringer, men jeg ville likevel ha "ny ring" på selve dagen=)

Skrevet

vi skal ha forlovelses ringene våre når vi gifter oss. (kan se på profilen min hvordan de ser ut)... de er helt enkel, men jeg er veldig glad i ringen:)

forlovelses datoen er gravert inn, så vi skal selvsagt gravere inn datoen for bryllupet også:)

Skrevet

vi skal ha samme ringene..

bare få de pusset og så gravere inne bryllups datoen ved siden av:)

(når den tid kjem)

skal først få beibin no :)

Skrevet

Jeg er ikke forlovet, men har sagt i fra at om han frir kunne jeg tenke meg at vi gjorde det på den internasjonale måten.

Smaken er som baken, og det er måten jeg synes hadde vært hyggelig.

Dessuten synes jeg det hadde vært flott og kunne gi en sånn forlovelsesring videre i arv.

Skrevet

Vi har de samme ringene, men gjorde som flere andre altså pusset de og graverte inn bryllupsdatoen.

Mannen min er ikke så glad i ringer så dette fungerete best for oss. Fikk en nydelig diamantring i morgengave da:0)

Skrevet

Jeg er vant med at man har både forlovelsesringen og gifteringen på samme hånd. Høyre ringfinger. Det forteller at du er opptatt ;)

Skrevet

Kjøpte lykkeringene når vi forlovet oss, skal bruke de som gifteringer å. Designet de selv,gravert navn og dato i de, plass til bryllups dato å. Høyre ringfinger=opptatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...