Gå til innhold

LOVVERK!!!! Å gå hjemme med barn .. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini skal ikke i barnehage på MINST 1 år ( 9 mnd nå)

Jeg jobber på treningssenter som instruktør(deltid) men har nå sagt opp min andre fulle jobb ... Dvs jeg kommer til å få arbeidsledighets trygd ved siden av.. kommer nok til å jobbe ca 30%.Helger/kvelder.. Resten vil være arb ledighets trygd + kontant støtte...Kan arb.kont tvinge meg inn i andre jobber da? kurs etc?

Eller er det min "rett" å kunne gjøre dette og stå på mitt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal kunne ta en hvilken som helst jobb på en dags varsel dvs at du må sørge for å ha barnepass osv. Veldig enkelt :(

Skrevet

hvorfor har du sagt opp din jobb? alle som har små barn har rett på ett års perm uten lønn etter endt fødselspermisjon. tipper at du nok må evt takke ja andre jobber siden du vil motta arbeidsledighetstrygd.

Skrevet

Uten å vite sikkert vil jeg tro de kan tvinge deg til det ja. Høres i hvert fall rimelig ut i mine øyne. Når man melder seg arbeidsledig og får arbeidsledighetstrygd betyr det at man VIL ut i arbeid...

Skrevet

Du kan ikke motta arb.ledighetstrygd mens du går hjemme. Du er jo ikke arbeidstilgjengelig, og har da ikke krav på arb.trygd.

Jeg har kun gått på kontantstøtte siden jul....

Har meldt meg arb.ledig nå, da jeg nå er tilgjenglig for arbeid og kurs.

Skrevet

ja, den er grei, men vis jeg da faktisk jobber helger/kvelder(også noe dagtid) slik at mini ikke trenger barnehage plass.. noen mnd vil det være kanskje 50% eller mer... noen mnd kanskje jeg ikke trenger arb ledig trygd.. den er jo bare på 60%---

Har sagt opp fordi vi ikke har økonomi til å gå helt uten penger... dessuten skal avdeliga mi redusere bemanning etc..

Så de kan altså kreve at jeg da slutter i min jobb for å begynne i en de finner til meg?

Jeg vil jo da ikke ha noe sted å plassere poden?

Skrevet

jeg VIL jo jobbe, men jeg vil ikke ha poden i barnehage....

Skrevet

I din situasjon høres det jo helt feil ut å melde seg arbeidsledig. Du jobber jo redusert fordi du vil det! Sånn er det for oss alle =)

Skrevet

Du skal være tilgjengelig for jobb eller kurs på kort varsel for å ha rett på dagpenger, så om man ikke har barnehageplass eller annen barnepass så har man faktisk ikke krav på dagpenger. Har vært igjennom mølla selv...

Må klare oss på barnetrygder og kontantstøtte. Evt må jeg jobbe kvelder og helger for å få det til å gå rundt.

Skrevet

Skjønte ikke den med at du hadde sagt opp for at dere ikke hadde økonomi til å gå uten penger??

Forøvrig mener jeg nok at du må ta det du blir tilbudt. Hvis ikke kan du miste støtten!

Skrevet

Nei, så da må du skaffe deg dagmamma, hvis du ikke vil ha han i barnehage.

Sånn er det bare.

Skrevet

eller kanskje bli dagmamma selv? god ide i grunn;)

Skrevet

det er ikke bare fordi jeg VIL det...det er også fordi arbeidsplassen min har vært uutholdelig med dritt fra ledelse etc... så det er VELDIG sammen satt problem i grunn.. men nå når vi da ikke har bh.plass så kan jeg jo ikke heller....

Skrevet

for eksempel :))

Mange muligheter også, om man vil ha barn hjemme :)

Har hatt to selv i dag ekstra. Riktignok som vennetjeneste, så jeg blir ikke rik av det...

Skrevet

ja;) Vi får se litt på det.. det vel ett eller annet med at man kan si nei til det arb kont tilbyr en gang eller to før man mister støtten.. så evnt får jeg vurdere dagmamma fra vinteren av...Er jo vant til barn;) og flink med dem og gald id em.. he he ;) Takk for svar alle sammen ;)

Skrevet

Om jeg sier opp min jobb for att jeg ikke ville hatt ungen i barnehagen hadde jeg tatt det som en selvfølge att jeg ikke hadde fått arb ledighets trygd. Det er jo noe en vil selv. Er jo mange jobber du kan jobbe kveld natt og helger. Kan tjene godt på det.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg fikk dagpenger, så fikk jeg inkallelse til møte om et eller annet....(husker ikke hva) men jeg måtte ringe og si at jeg ikke kunne komme akkurat den dagen, fordi det var 2 dagen snuppa var i bhg, i tilvenninga.... men dama klikka og ga meg en lekse om at jeg hadde bare og finne noen andre som kunne ta seg av det, for jeg hadde og stille når de ba om det! Så tror ikke du slipper unna nei,.....

Skrevet

Må nok si meg enig med solsikke her.

Skrevet

ja! Det er akkurat det det er..og det er jo det jeg gjør også.. men det er ikke sikkert jeg klarer ¨å tjene så mye som 60% (som arb ledihets trygd er) kanskje det "mangler" 20% pr mnd.. vil jeg da få det resterende 20% av nav???

Det akkurat det jeg lurer på... hvis ikke får jeg jo bare jobbe mer da....

Skrevet

Nei om du ikke jobber 100 prosent så får man ikke 100prosent lønn. Samme som om jeg hadde søkt om 80n prosent stilling ville jeg da fått 80 prosent lønn. Kan da ikke forvente att nav skal betale med de resterende 20 prosent siden jeg velger å ikke jobbe de. Da hadde det ikke vært mange i 100 prosent arbeid i dette landet.

Skrevet

Det er ikke det jeg mener... arbeidsledighets trygden utgør kun 60% av hva jeg har tjent før... så hvis jeg noen mnd ikke klarer å tjene så mye som arb ledighets trygden utgjør-vil jeg da få de resterende %? fra nav?

Det vil jo være litt opp og ned....hvordan vakter jeg får etc.. noen mnd kankje jeg er oppe på 70% andre mnd kanskje bare 30....

skjønner??

Skrevet

nei. du kan ikke melde deg arbeidsledig og ikke ha barne pass til småen.

da må du kunne ta det de tilbyr deg.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Aaaaah...der skjønte jeg det faktisk!, tror jeg Du har lyst til å vite om du er garantert like mye pr mnd som du hadde fått med 60% arbeidsledighetstrygd i tilfelle du ikke får vakter nok en måned til å oppnå tilsvarende beløp?

Skrevet

JA Riga!!! Endelig;) Det er det jeg mener;)

Skrevet

hvis du jobber over en viss % får du ingenting. Husker ikke hvor mye. Ring nav og snakk med de, eller få en time, så får du bedre svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...