Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Vi vurderer veldig sterkt å introdusere grøt for gutten vår som blir 4 måneder om 10 dager for han ha begynt å bli så urolig om kveldene og virker som om han ikke blir ordentlig mett... Han begynte ganske tidlig å sove hele natten, men nå har han begynt å spise igjen en til to ganger hver natt. Så, derfor tenkte vi å prøve med grøt for å se hvordan det går. Men, det er jo så mange forskjellige grøttyper, hva bør man begynne med? Og, blander man med mm, mme eller vann? (Er førstegangs, så har ikke vært igjennom det før...)
ejiec++ Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 tror maisgrøt er den som er mildest for magen - den er merket med 4 mnd. Den skal blandes med mm eller mme, men mm gjør den visst tynnere i konsistensen, så da skal man bruke litt mindre mengde enn med mme (mener jeg å ha hørt, men dette finner du ut av når du prøver deg frem) De anbefaler å begynne med smakstester på dagtid, fordi da slipper du å ha en gråtende unge hele natten hvis han får vondt i magen de første gangene. En teskje den første dagen, to den neste også øker du videre. Når du ser at magen hans tåler grøten fint, kan du flytte måltidet til kvelden. Lykke til :-)
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Hei du... Jeg startet med å introdusere velling de første dagene, men vi gikk fort over til grøt. Hs også sa at det var liten vits med velling...Vi bruker nestle sin maisgrøt, den er super her i huset. den skal blandes med mm eller mme. Vet at småfolk (min første grøt) blandes på vann. Ta litt malt i grøten, så får du ikke problemer med hard mage. Det funker i hvertfall fint her. Og litt smaksprøver i starten bare... vi var rasket oppi en full posjon, tok litt over en uke ca bare. Lykke til...
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 jeg begynte med risgrøt fra nestle siden di aaaldri har maisgrøt i hyllene:P men den funker bra den altså....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå