VinterSol+2 Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 når hadde dere sex etter fødsel?¨ føler at ting er mer normalt der nede nå, har nesten heelt sluttet å blø, og begynner å lengte etter litt sengekos igjen... er det uforsvarlig å begynne før en er "friskmeldt" etter seks uker? fødte for 17 dager siden.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Skal du vurdere når du skal ha sex igjen, ut fra når folk på dib hadde sex?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Venta til jeg slutta å blø, dvs 3 uker...bruk kondom pga infeksjonsfaren og som prevensjon.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Ja, hun skal regne ut gjennomsnittet, så du må skrive når du hadde sex etter fødsel, anonym!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 venta 5, nesten 6 uker, men var ikke klar før det heller. Bare å prøve det, men som hun over skriver er det lurt å bruke kondom. I tillegg vil jeg anbefale å bruke litt glidemiddel, det hjalp ihvertfall de første gangene her.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 har ikke hatt sex siden jeg fødte og er snart 8 uker siden... Men det er mer eller mindre fordi jeg er sliten og legger meg tidlig,ikke fordi jeg er redd det skal gjøre vondt...
=)mamsen=) Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Tja si det- lenge til tenker jeg! Er 5 mnd siden fødsel, men er ødelagt der nede etter vanskelig fødsel og mye "feilsying", så jeg må reoppereres før det er fysisk mulig å få noe oppi der! =(
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 ventet ca.3 uker, men det var skikkelig ubehagelig.. ble ikke "normalt" igjen før 2 mnd etter fødsel.
Gjest Odyssey&Mikrovampyren Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 tja jeg hadde sex en og en halv uke etterpå. sluttet å blø etter 2 dager. jeg tok ks da... men det er jo like stor fare for infeksjon da
VinterSol+2 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2007 haha, ja, jeg går ut i fra gjennomsnittet på dib! nei, grunne til at jeg spør, er fordi jeg er en uvitende førstegangsmor, og den eneste informasjonen vi har fått rundt dette er at "husk at selvom en ammer, kan en bli gravid, så husk prevansjon!"
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Så bra at du ikke fikk servert ammepropagandaen til Gro Nylander!:-) Ha sex når du føler deg klar for det...jeg var klar etter 2 uker, men hater å ha sex når jeg blør, så venta ekstra.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #12 Skrevet 10. juli 2007 De er gått vekk fra seks-ukers regelen,og sier man kan ha sex når man selv føler for.Det eneste man bør passe på er å bruke kondom til renselsen er over pga infeksjonsfaren. Så hopp i høyet og kooos dere;o)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Blir vel kondom de første 6 ukene uansett, og varer renselsen lenger kondom da også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå