Gå til innhold

bidragsforkudd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan funker det?

altså jeg vet jo det men....jeg har fått vedtak om 75% forskudd....men hva sier det i praksis? at jeg kun får 940kr pr. barn istede for 1250? kommer jeg til å få etterbetalt eller?? grunnen er at jeg har fødselspenger frem til midten av august....men hva etter da? går det automatisk opp til 1250? hvordan funkler det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det betyr at til pappaen begyner og betale får du 940 kr. du får etterbetalt det i mellom når han finner det forgodt og betale. om han betaler en gang. kan det godt hende han ikke betaler neste gang. så du må regne med at det blir mange måneder med 940 kr.

"nav innkreving" burde hett "nav vi sender regning men gjør ikke noe mer"

Skrevet

Jeg stusset også over dette. Jeg har to barn, og største gutten får jeg fullt for, altså 1250, og minstejenta får jeg 970 kr for...

Trodde de tok utifra min inntekt, så lenge den var under 299.000 eller noe, så skulle jeg få fullt!

Men de begrunnet med at jeg har kontantstøtte for minstejenta, så når hun nå begynner i barnehagen, og jeg ikke får kontantstøtte, skal jeg gå og søke om FULLT bidrag. Tror nok ingenting går automatisk i vår favør..

Barnefar hos oss bor i utlandet, utenfor EØS, og kommer aldri til å betale, så dette er penger vi får til ungene er 18 år...

Skrevet

så med andre ord har de en sinnsyk dobbeltmoral!!! minstebidrag til alle barn....men neida...ikke om pappan ikke fikk råd tiå betale.....

sku tru d var minstebidrag av en grunn......

ei venninde av meg får fullt minstebidrag selv om hun har mer inntekt enn meg....og hun har bare ett barn.....rart at de forkjellsbehandler sånn.....

Skrevet

Har hørt at reglene er for difuse, og at kommunene oppererer forskjellig...

Jeg har også ei vennine, som er lærer fulltid, og en unge, og får fullt 1250..

Mitt kommer fra nav innkreving utland, de har vel sine syn på saken...

Synes det hele er teit jeg... At vi skal bli snytt for 300 kroner, men at de kronene betyr faktisk så mye for oss, tenk det...

Skrevet

ja jeg synes det er rett og slett urettferdig!! 300kr pr. barn er mye penger det!

iallefall i din sak! hvordan kan de ikke gi deg fullt minstebidrag når faren aldri kommetr til å betale...og de vet det!!! jeg blir gaaal av slike offentlige kontorrotter skal bestemme dems syn på saken uten å vite en dritt....

blir sååå arg!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...