Gå til innhold

Passbilde til pass :) av baby.. ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har som har kjøpt pass til bebiser her?

Hva kostet det?

Hvordan fikk dere til å få tatt ett bra passbilde? Gjorde dere det i fotoboks, eller på fotobutikk?

Vi skal reise til hellas om en liten stund, og må jo ha pass til snuppa. Men fikk beskjed om at munnen måtte være igjen, å se rett fram. He he.. skjønner ikke hvordan vi skal få lurt henne til det, for hun skal alltid ha hendene i munnen.. å se ned. Litt sjenert kanskje..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til fotograf! Jeg prøvde i fotoboks og det funka dårlig...

Gikk så til fotograf, han knipset i vei til bildet var som det skulle :-)

Skrevet

Dra til en fotograf, de tar så mange bilder som må til for å få det "rette". Da vi skulle ha pass til gutten vår i fjor så var vi hos fotograf å ordnet bilde, de sa at viss bildet ikke blei godkjent av "politiet" så skulle vi få nytt gratis. Men gå inn på politiet.no, der tror jeg du finner den infoen du trenger ang. pass til små barn.

Skrevet

Vi måtte det når vi skulle reise og poden var 3 mnd.

Husker ikke hva det kostet, men det var vel halve prisen av voksen og det er vel 800- 900. Det finner du på nettet.

Gå til en fotobutikk. De vet reglene og må bare prøve seg fram til det blir riktig. Vi var heldige da og fikk det riktig på første forsøk.

Skrevet

Maatte ha pass til begge mine mens de var bittesmaa, saa vi kunne besoeke mamma og pappa hjemme i Norge. Jeg anbefaler deg paa det sterkeste aa bruke en fotograf saa de kan hjelpe deg med bildene.

For oss saa var ikke fotografen helt sikker paa om de kom til aa godta bildene, og lovte derfor at dersom det ble tilfelle, saa skulle de ta nye bilder.

Skrevet

Jeg gikk i fotobutikk jeg. De kan jo med en gang se om bildet vil bli godkjent el ikke. Dermed behøver du ikke å ta en haug med bilder som du ikke får brukt.

Han som tok bildene av mine barn sa at hvis ikke bildene ble godkjent kunne jeg komme tilbake og ta nye uten å betale noe mer.

Skrevet

Jeg gikk til fotograf i fotobutikk. Gikk veldig fint og de knipset til bildet ble bra. Gutten min er født i januar.

Det koster 270,- for pass til babyer:)

Skrevet

vi tok også hos fotografen. er jo så mye man skal ta hensyn til.

en ting som er veldig rart er at det er sååå strengt for å få godtatt bilde- åpen munn kan være nok til å få nei liksom. også gjelder et bilde av ne baby til barnet er to år.. hihi. synes det er litt komisk jeg da.

nå tok vi bilde da hun var seks mnd, men det er jo noen som får pass til babyer på noen uker- så de er jo nokså forandret når de blir to år da.

Gjest irismor
Skrevet

Prisen husker jeg ikke, men den skulle vel gå ned nå.

Vi gjorde det på følgende måte.

Gubben hadde på seg en hvit skjorte (må ha hvit bakgrunn). Han satte seg inn i fotoboksen. Tok snuppa på fanget, skrudde stolen slik at ikke han synes (bare skjorta). I den fotoboksen vi var i så kunne du fryse bildet og så godkjenne det eller vrake det. Så trykket han på knappen for bilde når snuppa så rett frem, begge ørene må synes og munnen være lukket. Snuppa var vel 4 mnd når vi trengte pass til henne.

Skrevet

Tusen takk for svar folkens...

He he Irismor.. det var jo en genial løsning dere fant på da...:)

Men vi har ikke slike fotobokser her i byen, så da tror jeg det blir fotograf på oss. Kan hende det blir veldig dyrt før vi er ferdig i en fotoboks.

Hun er 5 mnd nå, og vi skal reise i 2 sept. Det er vel greit nok å få det gjort nå?

Sååå mye kan hun vel ikke forandre seg i løpet av resten av juli og Aug..

Skrevet

Like greit å få det gjort. Passet er jo gyldig i to år, og de forandrer jo seg en smule fra baby til toåring uansett:)

God tur!

Gjest irismor
Skrevet

Hos oss har de sånn fotoboks på passkontoret. Kanskje de har de hos dere også.

Lykke til.

Skrevet

Anbefaler definitivt fotograf foran fotoboks!!! Hilsen noen som har prøvd begge deler :P

Skrevet

Vi la ungen i senga på hvitt laken og tok bilder til vi fikk ett som var bra. Tok med minnebrikka til en fotobutikk og betalte rundt 100,- for å få passbilder av det! : )

Skrevet

Det mest komiske er at høyde trykkes i passet! Poden var kommer vel neppe noen vei med å si at han er 60 cm lengre.. hihi

Skrevet

Jeg la ho på et hvitt teppe på gulvet og tok masse bilder, så gikk jeg til en fotobutikk, hvor vi valgte ut et bilde og de forstørra og skjærte det til sånn at det innfridde krava. Kosta 20 kr for fire bilder. Ho hadde munnen såvidt åpen, men det gikk fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...