Søtnos Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 må innrømme at jeg føker de bestemmer litt over livet mitt... uansett om jeg er 22år... Spurte min mor om hva hun hadde sagt om jeg ble gravid nå.... svara "hadde blitt skuffet, du har ungdomstiden og et år utdanning til..." Hun ble gravid som 18åring selv... Min far er langt i fra slik! Får gjøre som jeg vil liksom hehe Skulle tru jeg var 12 år nå! hehe mødre er vanskelige!!
MammaTilSnart2Barn Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Hei Søtnos! Helt enig.. er 18 og mamma mener det er altfor tidlig... greit nok... men JEG eg myndig og bestemmer over meg selv. Stå på din mening du! Klem!
kokosyklus Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Søstra mif fikk høre det samme da hun planla graviditet som 21 åring. mamma og pappa mente hun var alt for ung og bla bla bla. Hun er lillesøster og dermed forblir hun et barn i deres øyne. Jeg sa;drit i dem og kjøær på snuppa! Nå har de en to åring, hun er 24 og gravid med nummer to. De har det veldig bra!
kaur *har født!* Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Hei. Jeg sier ikke dette for å virke som en bedrevitende gammel kjerring... Har snakket en del med moren min de siste årene. Jeg har spurt henne hvorfor hun ikke har stoppet meg fra å gjøre dumme valg. Som f.eks å flytte ut når jeg var 17. Flytte til utlandet da jeg var 18. Ikke pushet meg for å få høyere utdannelse. Få barn så tidlig (Ikke at jeg mener jeg kunne ha vært foruten min eldste datter). Hun forteller at hun prøvde å snakke meg til fornuft, men når jeg hadde bestemt meg, så var det ikke så mye hun kunne gjøre. Ihvertfall ikke når jeg hadde blitt 18. De har gjerne litt mere livserfaring og grunner til å si det de sier. - Og de vil gjerne spare sine barn for å gjøre de samme feilene. Jeg skulle ønske jeg hadde hørt mere på moren min da jeg var ung...
ana baroma Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 jeg trodde jeg var voksen da jeg var 18... Bodde på hybel, og greier... Jeg var jo ikke det, og jeg var moden for alderen:) Kan være lurt å høre på mamma av og til! Jeg gjør det enda, men styrer livet mitt selv så klart! Og jeg er 35:)) men redd er jeg ikke, og det har jeg aldri vært!
♥Tullerusk♥ Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Hehehe...Er pissredd mamma...hehe... Første gang jeg ble gravid, så ble hun drit sinna...var da 21 og ikke planlagt...Spurte senere hvorfor hun ble så sinna..Grunnene var at jeg hadde tatt så mye forskjellige piller (pga blødninger da også, men gikk på p-pilla og blødde når jeg ikke skulle gjøre det) og det at jeg var så ung og ikke hadde utdanning. Kan si nå at jeg ser hvorfor hun ble litt sinna...Skulle ønske jeg var ferdig emd utdanning og blitt litt eldre før jeg fikk gutten min...men gjort er gjort...Og er glad jeg har gutten min=o) Var litt nervøs med å fortelle om denne graviditeten, men hun var jo kjempe glad, men er forsatt redd henne...hehe.. Får legge til at jeg er 25 nå...hehe Flaut...=o)
milly:) Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Det er stooooor forskjell på "råd" mødre gir da, men det er sant at de sier det de gjør for en grunn.. og det er ofte kjærlighet som er deres motivasjon. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har hørt mer på mamma..det som høres smart ut i hennes øyne har virkelig ikke fungert på meg da vi er svææææært forskjellige. På store spørsmål setter jeg stor pris på hennes synspunkt, selv om jeg ikke gjør som hun sier. skal alt komme til alt og jeg endelig skal svare på spørsmålet ditt, så JAAAA, jeg er DRIIITREDD foreldrene mine, og vil sannsynligvis alltid være det! hehe... høres kjipt ut, men vi har et fint forhold da..
vilha3 (09.09.07) Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Hehe, jeg er mer redd svigermor og svigerfar jeg. :-) Mamman min døde da jeg var 19, og pappa har jeg nok snurra rundt lillefinger'n hele livet, men svigers vet jeg ikke alltid hvor jeg har... Særlig sv.mor kan komme med uttalelser og meninger osm vipper meg en smule av pinnen og gjør meg usikker. Ikke det at hun bestemmer og blander seg inn i livet vårt altså, men vi er temmelig forskjellige og har litt ulik innstilning på en del ting. Men å ha litt respekt for de "eldre" har vi sikkert ikke vondt av, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå