Gå til innhold

Er dere flinke til å rape babyen ved hvert måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir mm og syns det er vanskelig å få han til å rape noen ganger.. Han er 5 uker. Virker som om Han har veldig vondt i magen innimellom. Vet ikke om det er luft pga. dårlig raping. Spess. om natten så blir det lite raping. Kan man få igjen det senere om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, raper etter hvert måltid. Noen ganger må vi jobbe skikkelig, legge henne ned og ta henne opp igjen, gå å gynge, klappe på baken og stryke på ryggen. Men jeg vet av erfaring at hun MÅ ha ut rapen ellers får hun vondt i magen...

Skrevet

Det varierer veldig. Noen ganger raper han omtrent før jeg får lagt han opp på skulderen, andre ganger kommer det bare ingen rap. Virker ikke som om han har mer vondt i magen etterpå av den grunn.. Og av og til kommer rapen senere også, i løpet av den neste timen.

Har lest et sted at man ofte ikke trenger å rape om natta, fordi de spiser roligere da. Vet ikke om det stemmer 100% , men av og til når jeg ammer om natta så sovner vi begge to. Våkner igjen 2 timer senere, og da er det jo liten vits i å rape. Han har da ikke fått vondt i magen da iallfall..

Skrevet

Jeg tar ut rapene litt etter han er ferdig med maten. Lar maten "synke" først. Om natten tar jeg de ikke ut for da sover han. Selv om jeg ammer han. Men viktig å få de ut om morgenen.

Skrevet

Takk! Jeg må jobbe mer for å få dem ut jeg da. ikke alltid like lett. :)

Skrevet

hei.

da jeg ammet tok jeg barna mine til raping midt å måltidet. da jeg bytta pupp. begynte med mme fort med begge pga altofr lite melk. med begge lar jeg de rape midt i måltidet, også etterat måltidet er avslutta. mine barn har aldri hatt vondt i magen. om det er pga dette, eller fordi jeg er heldig vet jeg ikke, men tror det har litt med at de får opp lufta godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...