Millapril Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Huff, må bare få ut litt frustrasjon her. Vi har hatt barnevakt for Erica i kveld, slik at vi kunne gå ut og spise og kose oss sammen. Bestemor stiller jo villig opp og det er jo så bra. Men Erica liker ikke å bli holdt av fremmede og blir så sint og helt utrøstelig når bestemor holder. Hun skriker og skriker og gir seg ikke. Vi har virkelig prøvd alt! Hun roer seg kun hos mamma/pappa. Det er virkelig frusterende. Så barnevakt blir etter at hun har lagt seg og sovnet for kvelden. Men slik kan vi jo ikke ha det... Hjelp, hva gjør man med en så sint baby!?
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Oj det er ikke enkelt det der.. Kjedelig å bare ha barnevakt etter at hun har lagt seg. (Jeg hadde gått og gruet meg resten av kvelden, i tilfelle hun våknet.) Jeg har skjønt at det er perioder der ungene blir veldig knyttet til mor eller far - husker ikke når den perioden er, men jeg mener at min nevø hadde den perioden rundt 8 mnd. Men det er sikkert like individuelt som alt annet. Det min søster og svogeren gjorde var at de lot besteforeldrene og andre som de mente var viktig at han hadde kontakt med, gjøre positive ting med ham, med mamma og pappa tilstede. Som f.eks å bade ham, iom at han var 8 mnd så fikk bestemor gi ham grøt på kvelden, og gjerne dessert! Flere slike positive erfaringer gjorde at han gradvis forbandt mommo og de andre med masse kos, trygghet (mamma og pappa var jo bare rett om hjørnet) og mye morro. Så var det plutselig ikke så farlig lenger. Her i huset prøver vi så godt vi kan at flere enn mamma og pappa er med på stell, mating og andre aktiviteter som vi gjør med ham, nettopp for at han skal bli trygg på andre enn oss. Men jeg merker allerede at det er bare mamma som er bra nok for ham når han er overtrøtt og vil sove. Enkelt nå som han bare får flaske, ikke like enkelt når man ammer.
Tussi og Maja Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Hei! Maja er slik for tida hun også. De sier det skal gå fort over.. Men kjipt er det! Mamman min jobber i Oslo, og har pendler-leiligheten vegg i vegg med oss. Så vi ser henne en god del. I det siste har vi drevet med litt "trening" slik at Maja skal godta henne. Til å begynne med var hun bare i nærheten. Snakket til henne, holdt frem leker osv. Nå kan hun ha henne litt i fanget, og kan ta kveldsstellet på badet hvis enten jeg el mannen er med. Det tar tid, men er jo verdt det, hvis man kan få litt avlastning:-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. juli 2007 #4 Skrevet 11. juli 2007 Jeg tror det er noe i det med gradvis tilvenning, hun kjenner jo dere best og alt handler om trygghet på denne tiden. Hun blir nok engstelig over å ikke kjenne tryggheten av mor. I går prøvde jo jeg å holde henne mens du skulle kjøpe mat, og jeg kjente at hun begynte å spenne kroppen da du gikk bort, hun kjenner jo ikke meg så godt og ble sikkert veldig usikker på hva som skulle skje, så det tok jo helt av. Ikke bare sitter hun på fanget til en fremmed dame, men mamma går sin vei!!! Sikkert ganske skremmende for en liten person som ikke forstår. Prøv å la bestemor sitte ved siden av deg mens dere bytter på litt å ha henne på fanget, da ser hun at mamma er rett ved siden av og mamma synes det er ok. Du kan jo stryke henne mens hun sitter på fanget til bestemor så hun fremdeles har fysisk kontakt med deg. Det går nok over dette her, har hørt at de fleste babyer har en sånn fase, men kjipt er det jo mens det står på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå