4barns mor Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 ... Når begynte dere med planleggingen? Ønsker tips og råd..
loppelaura Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Hvorfor spør du kun de som er gifte????????????
loppelaura Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Mener du planlegging av baby eller bryllup?
4barns mor Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2007 Bryllup, derfor jeg spurte de som var gift..
loppelaura Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Viss det er planlegging av bryllup akn jeg dessverre ikke hjelpe deg for det har jeg ikke tenkt å gjøre ennå,men vi planla å bli gravide 2 mnd etter at vi traff hverandre. Har en prinsesse på 3,5 år nå og venter på å bli gravid m nr 2 nå, vi har vert sammen i 4,5 år.
Alba44 Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Begynte å planlegge i august/september og giftet oss i april. Gikk veldig greit det. Bestilte først vielse og lokale. Syns det var en stor fordel å ikke gifte oss i høysesongen ) Vet ikke hvordan tips jeg kan komme med... men bare spør om jeg kan være til hjelp )
Tpop Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Vi begynte tre nd før,hehe. Fikk det da i boks.Vi var forlovet og bråbestemte oss om at vi ville gifte oss den sommeren:)
4barns mor Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2007 Når jeg skrev overskriften dere som er gifte, og når begynte dere planleggingen, så trodde jeg det kom klart fram at det var bryllup det var snakk om, ikke baby. Kanskje noen annen kan komme med forslag og tips?
CB-BabyBoy Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 Vi giftet oss i august i fjor og begynte planleggingen i januar når mannen fridde . Vi fant en dato, tenkte ut et passende sted og bestilte det. Så begynte jeg å kikke etter kjole. Tok litt tid, men kjekt å være tidlig ute siden det tok nesten 4 måneder å få den ferdig. Når man er ferdig med de store tingene; lokale, kjole etc, så er mye gjort. Så lenge man har en huskeliste, så er det enkelt å få oversikten + gjøre litt innimellom. Det kommer jo også helt an på hva man skal gjøre; for eksempel invitasjoner og sånne ting. Moren min designet monogram til oss og vi designet selv invitasjonene. Fikk disse trykket opp sammen med program, bordkort etc. Monogrammet var den røde tråden hos oss; vi brukte den som pynt på kake siden vi ikke likte sånne plast par på toppen. Jeg leste litt i forskjellige bryllupsblader på forhånd og jeg må innrømme at når Mona Grudt sier du trenger 2 år, da begynner jeg å lure. Det er da ikke så mye som skal planlegges Uansett husk å kose deg og ta bilder hele veien - kjempefint å lage en minne bok til senere!
oktoberjentene;) Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 vi forlovet oss i juli 2005, giftet oss mai 2006 ;o) det var akkurat passe tid.. stresset kanskje litt på slutten, men gikk fint... men bestill kjole mer en 6 mnd før... mange som har lang leveringstid fra leverandør.... jeg ventet for lenge.. hehe.. fikk litt panikk når jeg fikk høre hvor lang tid det tok og jeg bare hadde 5 mnd igjen
4barns mor Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2007 Har snakket om kanskje å gifte oss august neste år. ) Får min bryllupsplanleggerbok i posten i morgen. )
4barns mor Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2007 Takk. Lokale og kirke blir ingen problem, vi skal gifte oss i Sverige der svigerfar bor, og han har kontakter rundt om kring der. )
Raych Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Vi begynte så smått 2 år før:) Satte i gang for fullt halvannet år før:)
boble <3 Skrevet 10. juli 2007 #15 Skrevet 10. juli 2007 Begynnte planleggingen i god tid ( 1 år) Men det var pga laaaaang ventetid for å få den kirken og det selskapslokalet vi ville ha. Når kirken var i boks, brukte jeg litt tid på å kikke i blader få inspirasjon. Men selve "hovedplanleggingen" med kjole prøving, meny samensetitng, bordpynt, kake og blomster bestillinger osv... Begynnte jeg vell med rundt påske tider ( vi giftet oss 19. august) Det var tid nok i massevis. Koset meg masse med forberedelsene og hadde også en byllupsplanlegger bok jeg brukte som guide. den er nå en koselig dagbok med allt av kvitteringer, notater, tanker om dagen osv. Lykke til med planleggingen!
Tredjepåplass Skrevet 11. juli 2007 #16 Skrevet 11. juli 2007 Ble forlovet i midten av mai, hadde bryllupet 22.september. Gikk fint! Men vi overlot det meste til et hotell, så vi slapp å gjøre mer enn å si hva vi ville ha å spise, bordplassering og hvordan dekorasjonene skulle være, så ordnet de opp. Ja, vi ordnet jo med klær og brudebukett selv, da
SusyQ Skrevet 11. juli 2007 #17 Skrevet 11. juli 2007 Ble forlovet om vinteren og giftet oss sommeren året etter, så vi "planla" i halvannet år. Kjekt å ha god tid og litt og pusle med, men synes egentlig ikke det var så mye jobb jeg. Så lenge du har selskapslokale og antrekk i boks er resten bare detaljer. Lykke til :-)
eli81*høygravid* Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 Vi brukte ca et halvt år på planleggingen. Det første du bør gjøre er å avtale tid i kirken og finne lokale. Noen plasser bør dette gjøres litt tidligere enn 6 mnd før, fordi det kan være lange ventetid. Kjole er vel det neste du bør finne, det kan være rift om de fineste dersom du skal leie! Vi satte også opp et budsjett veldig tidlig i fasen, så da fikk vi bestemt oss for antall gjester, meny osv. Hvor lang tid en trenger på planleggingen kommer vel mye an på hvor mye en gjør selv, eller om det er fks et hotell som tar seg av alt som har med mat/drikke osv å gjøre. hvor enige du og mannen din er om hvordan ting skal være kan jo også være avgjørende for hvor lang tid det tar ) Lykke til!!
Nusse_83 Skrevet 11. juli 2007 #19 Skrevet 11. juli 2007 Vi var ikke forlovet, men bestemte oss for å gifte oss rundt påsketider og bryllupsdagen var 21 juni. Gikk veldig fint
endelig bolle i ovnen Skrevet 11. juli 2007 #20 Skrevet 11. juli 2007 heisann:) Vi giftet oss i april i år. planleggingen begynte vi vel med i oktober. Siden vi skulle gifte oss i april var det mye å velge i mellom blandt kirke, lokale osv. Men skulle vi giftet oss i høysesongen runt mai til august måtte vi nok hatt litt over ett år på oss.. de som giftet seg på 070707 hadde bestillt kirke og lokale nesten to år i forveien. Så om det er en spesiell dato du bare må ha, hadde jeg sjekket ut dette først. Jeg brukte også en bok med masse info om planlegging. Der stod det bla en liste over hva som burde vært bestillt , hvor lenge i forveien, og eks på budsjett.. finner foresten mye info i tillegg til skravlesider om bryllup på bryllup.no
Audacious Angel Skrevet 11. juli 2007 #21 Skrevet 11. juli 2007 He,he.. vi begynte planlegging 2 mnd før.... Og vi fikk til det nydeligste sommerbrylluppet ute under telt. Vi var kjempe heldige med vær og alt! Men vi hadde alt veldig enkelt, giftet oss hos byfogden og ordnet det meste selv.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 11. juli 2007 #22 Skrevet 11. juli 2007 Begynte å planlegge i juni, giftet oss tidlig i september:0) Gikk helt fint!
*Vetlis* Skrevet 11. juli 2007 #23 Skrevet 11. juli 2007 Ca 3 uker før! Da booket vi kapell og pakket kjolen i kofferten hehe! Dro til USA og giftet oss i Vegas, kun noen få som visste noenting :-)
Mamma'n til Thias Skrevet 11. juli 2007 #24 Skrevet 11. juli 2007 Jeg brukte litt over et halvt år.. Men mye av planleggingen var allerede gjordt inni mitt lille hode. Jeg har ikke noe annet å si at: det er mye jobb. mest mentalt. Jeg tror bryllup er som svangerskap - ingen er like, det finnes ingen fasit. Følg ditt eget hjerte og lykke til!
fru Senilix Skrevet 11. juli 2007 #25 Skrevet 11. juli 2007 Kommer litt an på hvor stort/lite bryllup du skal ha i forhold til forberedelser. Vi bestilte kirken i desember, fant kjolen i februar, bestilte mat i april, kjøpte litt nytt til mannen i april og giftet oss i mai. Brudebuketten ble faktisk kjøpt samme dag:). Og vi var ikke så mange, derfor var det nok plass hjemme. Overnatting på hotell ble også bestilt samme dag. Vi hadde en kjempeflott dag, veldig avslappet med bare nær familie og forlovere. Hadde gjort det samme igjen:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå